Ötvös, Renáta (2018) E-turizmus a szállodaiparban, a jövő idegenforgalma. MA/MSc, Lámfalussy Sándor Közgazdaságtudományi Kar (volt Közgazdaságtudományi Kar).
PDF
KMAL-18_29.pdf Hozzáférés joga: Csak nyilvántartásba vett egyetemi IP-kről nyitható meg Download (1MB) |
Absztrakt (kivonat)
Diplomadolgozatom az e-turizmus témakörével és ezen belül a szállodaipar digitalizálásával foglalkozik. A digitális turizmuson belül kitér az online értékelések jelentőségének megnövekedésére, valamint az online platformok és közösségi oldalak szállodaiparban betöltött szerepére. A téma aktuális szakirodalmával tisztázásra kerülnek a dolgozathoz kapcsolódó alapfogalmak és kifejezések, valamint az e-turizmushoz vezető út rövid leírása. Az internet térhódítása nagyban befolyásolja a turizmus folyamatait és a turisták foglalási szokásait, amelyeket különböző statisztikai adatokkal is alátámasztok. A sta-tisztikák megmutatják, hogy az utazók és a szálláshelyek közötti közvetlen kommunikáció csökken, és az internetes kommunikáció használata kerül előtérbe. A dolgozat gyakorlati részének vizsgálata két primer kutatásból tevődik össze. Először egy mélyinterjú keretében egy teljesen digitalizált szálloda igazgatóját kérdeztem meg a hotel működéséről. A szállodai szolgáltatásnyújtás folyamatai a hagyományostól eltérően elektronikusan, a vendég okostelefonja által vezérelve zajlanak, többnyire a hotel személyzete nélkül. Második empirikus kutatásom célja az utazó közönség foglalási szokásainak és az e-turizmushoz kapcsolódó új folyamatok iránti igényeknek a felmérése. Választ kerestem arra, hogy mennyire befolyásolják a turisták döntéseit a szálloda online értékelései és a szálloda online megjelenése. Kitértem a hagyományos és a digitális recepció kérdéseire is. Az ehhez kapcsolódó kérdőívet nem reprezentatív minta alapján készítettem el. A kutatás 300 fő megkérdezésével zajlott, és a kapott eredményeket statisztikai diagramokkal és táblázatokkal szemléltettem, valamint igyekeztem a lehetséges következtetések levonására. A témaválasztásomat nagyban segítette a hagyományostól eltérő szállodaipari folyamatok iránti érdeklődésem és beállítottságom. Az e-turizmus által hozott innováció és szemléletváltás elkezdődött. A hagyományos és a digitális turizmus közötti harmónia megteremtéséhez elengedhetetlen a szállodaipar naprakészsége.
Magyar cím
E-turizmus a szállodaiparban, a jövő idegenforgalma
Angol cím
E-tourism in the hotel industry, the tourism of the future
Intézmény
Nyugat-magyarországi Egyetem
Kar
Lámfalussy Sándor Közgazdaságtudományi Kar (volt Közgazdaságtudományi Kar)
Tanszékcsoport/intézet
x - ARCHIV KTK - Üzleti Tudományok Intézet (megszűnt: 2021.06.30.)
Szak
LKK - Vezetés és szervezés mesterszak (MA)
Témavezető(k)
Helyi kari azonosító
KMAL-18/29
Mű típusa: | Diplomadolgozat (MA/MSc) |
---|---|
Felhasználói azonosító szám (ID): | Renáta Ötvös |
Dátum: | 15 Okt 2018 14:01 |
Utolsó módosítás: | 20 Szep 2023 07:43 |
URI: | http://diploma.uni-sopron.hu/id/eprint/4278 |
Actions (login required)
Tétel nézet |