Egészségügyi Projektek Kommunikációja

Kriska, Erika (2018) Egészségügyi Projektek Kommunikációja. Egyéb, Lámfalussy Sándor Közgazdaságtudományi Kar (volt Közgazdaságtudományi Kar).

[thumbnail of KriskaErika_KSZ1803.pdf] PDF
KriskaErika_KSZ1803.pdf
Hozzáférés joga: Csak nyilvántartásba vett egyetemi IP-kről nyitható meg

Download (2MB)

Absztrakt (kivonat)

EGÉSZSÉGÜGYI PROJEKTEK KOMMUNIKÁCIÓJA COMMUNICATION OF HEALTH PROJECT Dolgozatomban az egészségügyi kampányok hatékonyságát vizsgáltam. A magyar lakosság passzív az egészségmegőrzés, betegségmegelőzés kérdése kapcsán. Az első hipotézisem, hogy az egészséget máshogy szükséges pozícionálni. Nem csak a betegség veszélyét és az ezzel kapcsolatos problémákat kellene ismertetni, persze ez is szükséges, de emellett az egészséget mintegy a vágyainkhoz vezető eszközként érdemes megközelíteni, amely segít, hogy az álmainkat megvalósítsuk. Az edukációs üzenetek eljutnak ugyan az emberekhez, de csak kevés százalék, akit aktivizálni tudnak. Az egészségügyi kampányok ugyanahhoz a fogyasztóhoz szólnak, mint az FMCG (fast moving consumer goods) termékek. Érdemes kimozdulnunk a sablonokból ezen a területen is, és az edukáció mellett az élményre is összpontosítani. A tudatos, intelligens fogyasztó számára kevés, ha egy szolgáltatás tökéletesen működik, ennél többre vágyik. Ahhoz azonban, hogy megértsük a fogyasztók, betegek igényeit, tudnunk kell, hogy a márkánk milyen érzéseket vált ki belőlük. Egészségügyi, főként állami területen ezt nagyon nehéz megvalósítani, hiszen szinte csak negatív kontextusban találkozik a beteg az orvossal, vagy az adott intézménnyel. Ettől függetlenül időt és energiát kell rászánni arra, hogy nem csak ebben az asszociációban találkozzon velünk. A kampányok tervezéséhez összeállítottam egy szempontrendszert, amely alapján végig kell mennünk a tervezés során. Ez a tervezési metodika gyakorlati szinten segíthet, bár a tudományos tervezés alapjai megtalálhatóak benne. Végigvettem, hogy melyik médiacsatornát mikor érdemes használni. A digitális platformot nagyon részletesen elemeztem, hiszen ez a médiacsatorna már egyikünk életéből sem hiányozhat napjainkban. A customer experience jellegű élménymarketing kapcsán kitértem, hogy miért érdemes kimozdulni a sablonokból, és out of the box megoldásokhoz nyúlni. Rávilágítottam arra is, hogy ez manapság már nem pénz kérdése, idő, energia és kreativitás, amely a segítségünkre lehet. Bemutattam két prevenciós projektet, amelynek tervezésében és kivitelezésében is projektgazdaként részt vettem. Ezeknek a felépítését és az eredményeit is részleteztem. Majd esettanulmányokon keresztül mutattam jól működő, pozitív példákat a közszférából, ahol valóban a leleményesség és kreativitás volt az, amely meg tudta teremteni a felhasználói élményt. A dolgozatom úgy építettem föl, hogy ha valaki különösebb képzettség nélkül szeretne kampányt tervezni egészségügyi területen, mindegy útmutatóként használva meg is tudja valósítani.

Magyar cím

Egészségügyi Projektek Kommunikációja

Angol cím

Communication of health projects

Intézmény

Nyugat-magyarországi Egyetem

Kar

Lámfalussy Sándor Közgazdaságtudományi Kar (volt Közgazdaságtudományi Kar)

Tanszékcsoport/intézet

x - ARCHIV KTK - Közgazdasági és Módszertani Intézet (megszűnt: 2021.06.30.)

Szak

LKK - Egészségügyi szóvivő és kommunikációs szakirányú továbbképzés (PG)

Témavezető(k)

Témavezető neve
Beosztás, tudományos fokozat, intézmény
Email
Dankovics, Gergely
MÁESZ

Helyi kari azonosító

KSZ-1803

Mű típusa: Diplomadolgozat (Egyéb)
Felhasználói azonosító szám (ID): Erika Kriska
Dátum: 26 Máj 2018 14:21
Utolsó módosítás: 30 Már 2020 10:13
URI: http://diploma.uni-sopron.hu/id/eprint/4187

Actions (login required)

Tétel nézet Tétel nézet