Környezeti és természetvédelmi nevelés hátrányos helyzetű gyermekek esetében

Dávid-Pásztor Virág, (2017) Környezeti és természetvédelmi nevelés hátrányos helyzetű gyermekek esetében. MA/MSc, Erdőmérnöki Kar.

[img] PDF
Dávid-Pásztor Virág - Környezeti és természetvédelmi nevelés hátrányos helyzetű gyermekek esetében.pdf
Hozzáférés joga: Csak nyilvántartásba vett egyetemi IP-kről nyitható meg

Download (3004Kb)

Abstract

Ahhoz, hogy a környezeti nevelés eredményes legyen, azaz megváltoztathassuk az emberek gondolkodását, természeti környezethez való hozzáállását, nem elég az átlagos szocializációjú emberek szintjén megfogalmazni a pedagógiai programokat. Az elmaradott kistérségben felnövő hátrányos helyzetű gyerekek helyzetüknél fogva másként reagálnak a természet védelmével kapcsolatos elvárásokra, ezért az őket megszólító pedagógiai programoknak is speciálisnak kell lenniük ahhoz, hogy eredményesek legyenek. A dolgozatomban ismertetett, hátrányos helyzetű gyerekek számára felépített programok célja, hogy a természeti környezetben, közösségben megélt játékok és élmények által a gyerekekben érzelmi kötődés alakuljon ki a természet iránt. Ennek következtében a természet védelme és a környezettudatos életmód nem csak egy társadalmi elvárás lesz a számukra, hanem a saját érdekükké válik.

Magyar cím

Környezeti és természetvédelmi nevelés hátrányos helyzetű gyermekek esetében

Angol cím

Environmental and conservation education for disadvantaged children

Institution

Nyugat-magyarországi Egyetem

Faculty

Erdőmérnöki Kar

Tanszékcsoport/intézet

EMK - Erdővagyon-gazdálkodási és Vidékfejlesztési Intézet

Specialization

UNSPECIFIED

Témavezető(k)

Témavezető neveBeosztás, tudományos fokozat, intézményEmail
Puskás Lajos, Dr. UNSPECIFIEDUNSPECIFIED

Item Type: Thesis (MA/MSc)
Depositing User: Dávid-Pásztor Virág
Date Deposited: 2019. Apr. 29. 12:21
Last Modified: 2019. Apr. 29. 12:21
URI: http://diploma.uni-sopron.hu/id/eprint/3764

Actions (login required)

View Item View Item