Dávid-Pásztor, Virág (2017) Környezeti és természetvédelmi nevelés hátrányos helyzetű gyermekek esetében. MA/MSc, Erdőmérnöki Kar.
PDF
Dávid-Pásztor Virág - Környezeti és természetvédelmi nevelés hátrányos helyzetű gyermekek esetében.pdf Hozzáférés joga: Csak nyilvántartásba vett egyetemi IP-kről nyitható meg Download (3MB) |
Absztrakt (kivonat)
Ahhoz, hogy a környezeti nevelés eredményes legyen, azaz megváltoztathassuk az emberek gondolkodását, természeti környezethez való hozzáállását, nem elég az átlagos szocializációjú emberek szintjén megfogalmazni a pedagógiai programokat. Az elmaradott kistérségben felnövő hátrányos helyzetű gyerekek helyzetüknél fogva másként reagálnak a természet védelmével kapcsolatos elvárásokra, ezért az őket megszólító pedagógiai programoknak is speciálisnak kell lenniük ahhoz, hogy eredményesek legyenek. A dolgozatomban ismertetett, hátrányos helyzetű gyerekek számára felépített programok célja, hogy a természeti környezetben, közösségben megélt játékok és élmények által a gyerekekben érzelmi kötődés alakuljon ki a természet iránt. Ennek következtében a természet védelme és a környezettudatos életmód nem csak egy társadalmi elvárás lesz a számukra, hanem a saját érdekükké válik.
Magyar cím
Környezeti és természetvédelmi nevelés hátrányos helyzetű gyermekek esetében
Angol cím
Environmental and conservation education for disadvantaged children
Intézmény
Nyugat-magyarországi Egyetem
Kar
Tanszékcsoport/intézet
x - ARCHIV EMK - Erdővagyon-gazdálkodási és Vidékfejlesztési Intézet (megszűnt: 2020. dec. 31.)
Szak
NEM RÉSZLETEZETT
Témavezető(k)
Mű típusa: | Diplomadolgozat (MA/MSc) |
---|---|
Felhasználói azonosító szám (ID): | Virág Dávid-Pásztor |
Dátum: | 29 Ápr 2019 12:21 |
Utolsó módosítás: | 15 Szep 2023 11:42 |
URI: | http://diploma.uni-sopron.hu/id/eprint/3764 |
Actions (login required)
Tétel nézet |