Reklámozás a XXI. században

Bálint Zsanett, Dr. (2017) Reklámozás a XXI. században. Other, Közgazdaságtudományi Kar.

[img] PDF
diplomamunka.pdf
Hozzáférés joga: Csak nyilvántartásba vett egyetemi IP-kről nyitható meg

Download (41Mb)

Abstract

A mai reklámozás ketté választódott offline és online területre. A két felületen történő reklámozás különbözik egymástól. Más szempontokat kell figyelembe venni mindkét esetben a társadalom befolyásolására alkalmas és vásárlásra ösztönző üzenet elkészítése során. A XXI. században rengetek információ, impulzus éri az embereket, azonban ekkora mennyiségű adattal nem is lehet mit kezdeni, nem lehet befogadni. Kialakult egyrészt egy ellenszenv a reklámok iránt, illetve elkezdődött a kizárása a hirdetések fölöslegesnek vélt információinak. Ennek megtörésére a másik oldalról a reklámozók azon munkálkodnak, hogy a potenciális vásárlóknál mégis elérjék, hogy észrevegyék, felfogják a mondanivalót és annak megfelelően cselekedjenek is. Az internet elterjedésével a hagyományos reklámhordozók esetében felállított megállapítások kissé átértékelődnek, új nézőpontra helyeződnek. A fogyasztói társadalom szerepe teljesen megváltozott, sokkal inkább aktív részei lettek a folyamatnak. Megjelent a személyre szabott reklám fogalma, újfajta reklámeszközök és módszerek alkalmazása került előtérbe, valamint felismerték, hogy a közönséget be kell vonni, hiszen kezükbe került a like, megosztás, véleményezés, mellyel maguk is reklámozóvá váltak. A közösségi háló mai életünk meghatározó része lett, nagy tömeget összefog, így pedig remek lehetőség hirdetni rajta. A Facebook esetében az ebben rejlő potenciált meglátták, azóta is folyamatosan fejlesztik, az igényeknek megfelelően alakítják és ennek köszönhetően ma már a legnagyobb hirdetési felületnek mondható, ami hatalmas bevételre is szert tud tenni. A reklámok fő céljára minden esetben figyelemmel kell lenni, tehát, hogy eredményes legyen, a rá költött pénz megtérüljön és annak megfelelően a profit pedig növekedjen. A hatékonyság mérése is fontos, míg az offline reklámok esetében nagyon különböző és aprólékos tanulmányokat készítenek, addig az online világban pár kattintással mindent meglehet tudni a célközönségről, érdeklődéséről, weboldal látogatottságáról és reklámok népszerűségéről. Elemzések, statisztikák felvázolásával megállapítható az is, hogy az internet térhódítása ellenére még mindig van igény a televízióban, plakáton, sajtóban megjelenő hirdetésekre és a bizalom ezek iránt az idősebb korosztály esetében erősebb. A mai fiatalságot, aki az interneten nőtt fel azonban már csak ezen az online csatornán lehet elérni. A nagy kérdés, hogy az egyre digitalizáltabb világban milyen újabb reklámozási eszközökkel próbálják majd az embereket vásárlásra ösztönözni.

Magyar cím

Reklámozás a XXI. században

Angol cím

Advertising in the XXI century

Institution

Nyugat-magyarországi Egyetem

Faculty

Közgazdaságtudományi Kar

Tanszékcsoport/intézet

KTK - Üzleti Tudományok Intézet

Specialization

UNSPECIFIED

Témavezető(k)

Témavezető neveBeosztás, tudományos fokozat, intézményEmail
Némethné Tömő Zsuzsanna, Dr. egyetemi docensntzsuzsa@ktk.nyme.hu

Local id

KJE-17/09

Item Type: Thesis (Other)
Depositing User: dr. Bálint Zsanett
Date Deposited: 2018. May. 17. 13:05
Last Modified: 2018. May. 17. 13:05
URI: http://diploma.nyme.hu/id/eprint/3702

Actions (login required)

View Item View Item