Az OBI Hungary Retail Kft. marketing szempontú vizsgálata.

Sági Júlia, (2017) Az OBI Hungary Retail Kft. marketing szempontú vizsgálata. BA/BSc, Közgazdaságtudományi Kar.

[img] PDF
julcsidiplomakész (4).pdf
Hozzáférés joga: Csak nyilvántartásba vett egyetemi IP-kről nyitható meg. Embargo lejáratának dátuma: 2032

Download (1266Kb)

Abstract

A szakdolgozat célja az OBI áruházak vállalati környezetének, működésének és fogyasztókkal való kapcsolatának marketing szemléletű elemzése, vásárlói szempontból való megközelítése. A dolgozat első részében az OBI európai és magyarországi történetét, működését és terjeszkedését mutatom be, majd ezután a vállalat makrokörnyezetét tanulmányozom a STEEP vizsgálat segítségével. Ezt követően áttérek a mikrokörnyezeti tényezőkre, melynek keretein belül bemutatom a szakáruházak sajátosságait, a vállalat belső és külső környezetét is. A következő fejezetben a versenytársakra és a versenyhelyzetre térek ki, ahol bemutatom a versenytársak erősségeit és gyengeségeit, majd összehasonlítást végzek a legnagyobb konkurens cég (Praktiker) és az általam vizsgált vállalat szolgáltatáspolitikája között. Kitérek a különböző méretű és profilú riválisok jelenlétére. Elkészítettem az OBI áruházak működésének SWOT-elemzését, melyet számszerűsítettem is, majd a vizsgálat során fel-merült veszélyek és hiányosságok elkerülésére és a lehetőségek és erősségek kihasználására igyekeztem megoldásokat találni és az alkalmazható stratégiák sajátosságára kitérni. Dolgozatom fontos, illetve záró része a fogyasztók magatartásának és az elégedettségüket befolyásoló tényezőknek a vizsgálata. Kitérek a vásárlók különböző kategorizálására is, majd vizsgálom, hogy a cég által jelenleg alkalmazott ár- és akciópolitika, illetve marke-tingkommunikáció milyen hatással van a célközönségre. Saját ötletekkel bővítem a fejlesztési lehetőségeket, és tapasztalataim alapján bírálom működésüket. Végül összefoglalom ismeretségi körömben végzett kutatásomat, mellyel alátámasztom a szakirodalom, tapasztalataim és gyakorlatom által kidolgozott eredményeimet. Kutatásomat internetes kérdőív készítésével és kitöltetésével, illetve személyes megkérdezés útján végeztem és a kapott válaszokat nagyon hasznosnak ítéltem meg.

Magyar cím

Az OBI Hungary Retail Kft. marketing szempontú vizsgálata.

Angol cím

MARKETING RESEARCH OF THE OBI HUNGARY RETAIL KFT. COMPANY

Institution

Nyugat-magyarországi Egyetem

Faculty

Közgazdaságtudományi Kar

Tanszékcsoport/intézet

KTK - Üzleti Tudományok Intézet

Specialization

KTK - Kereskedelem és marketing alapszak (BA)

Témavezető(k)

Témavezető neveBeosztás, tudományos fokozat, intézményEmail
Mészáros Katalin, Dr. UNSPECIFIEDmkatalin@ktk.nyme.hu

Local id

KBAL-17/30

Item Type: Szakdolgozat
Depositing User: Sági Júlia
Date Deposited: 2017. Dec. 07. 11:29
Last Modified: 2017. Dec. 07. 11:29
URI: http://diploma.uni-sopron.hu/id/eprint/3502

Actions (login required)

View Item View Item