A Zöldség Mágnás marketing menedzsmentje

Kovács Hajnalka Mária, (2017) A Zöldség Mágnás marketing menedzsmentje. MA/MSc, Közgazdaságtudományi Kar.

[img] PDF
KMAL-17_42.pdf
Hozzáférés joga: Csak nyilvántartásba vett egyetemi IP-kről nyitható meg. Embargo lejáratának dátuma: 2032. December 31.

Download (1643Kb)

Abstract

A jelen dolgozatom célja az, hogy megvizsgáljam, milyen újszerű marketing tervvel lehet bevezetni egy meglévő vállalkozás, új termék- és szolgáltatáscsoportját a piacra. Azt a feladatot tűztem ki magam elé, hogy megismerjem a célközönség életmódbeli szokásait és viszonyulását egészségükhöz. A munkában bemutatásra kerül, egy egészségügyi körkép, majd a Zöldség Mágnás termékpiramisa, a cég különböző marketing tevékenységei és egy kérdőíves alapon létrejött primer kutatás eredményei. A Zöldség Mágnás marketing menedzsmentje olyan, mint maga a termék, egyszerű és érthető. Az exponenciális marketingszemléletű megközelítésben a fogyasztókra helyezem a hangsúlyt. Fontosnak tartom felhívni arra a figyelmet, hogy termékeinket és szolgáltatásainkat úgy érdemes kialakítani, hogy a páciensek legyenek a középpontban, az ő igényeiknek megfelelően állítsa össze cégünk a programját. A dolgozat elején található elméleti megállapításokat, később saját kutatási eredmények támasztják alá. A kvantitatív feltáráshoz készítettem egy 22 kérdésből álló kérdőívet, melyet online formában lehetett kitölteni. Végül 214 válasz érkezett, mely habár társadalomtudományi szempontból nem bizonyul megfelelő számúnak, mégis úgy látom, hogy esetünkben elegendő ahhoz, hogy reális képet kapjunk a célszegmensünk attitűdjéről és állapotáról. A szekunder adatok és az önálló felmérés alapján elmondható, hogy egyre jobban törekszünk az egészségünk fenntartására, ápolására. Manapság már több időt és pénzt áldozunk erre. Az emberek azonban még mindig nem választották meg megfelelően életmódjukat, hiszen nem táplálkozunk helyesen és egyáltalán nincs meg az elegendő mozgás és stresszlevezetés a mindennapjainkban. Tehát még mindig van mit tenni, hiszen európai viszonylatban sem járunk az élen egészségügyi mutatók tekintetében. Összességében a kutatás során választ kaptam arra, hogy érdemes kialakítani egy komplex és mindenki számára elérhető termék és szolgáltatás együttest annak érdekében, hogy egyre többen váljanak egészségessé országunkban. A Zöldség Mágnás projekt megfelelő felkészültséggel eredményessé válhat a jelenlegi piaci körülmények közt.

Magyar cím

A Zöldség Mágnás marketing menedzsmentje

Angol cím

Zöldség Mágnás - Marketing management

Institution

Nyugat-magyarországi Egyetem

Faculty

Közgazdaságtudományi Kar

Tanszékcsoport/intézet

KTK - Üzleti Tudományok Intézet

Specialization

KTK - Vezetés és szervezés mesterszak (MA)

Témavezető(k)

Témavezető neveBeosztás, tudományos fokozat, intézményEmail
Mészáros Katalin, Dr. UNSPECIFIEDmkatalin@ktk.nyme.hu

Local id

KMAL-17/42

Item Type: Szakdolgozat
Depositing User: Kovács Hajnalka
Date Deposited: 2017. Oct. 19. 09:56
Last Modified: 2017. Oct. 19. 09:56
URI: http://diploma.uni-sopron.hu/id/eprint/2921

Actions (login required)

View Item View Item