Az utazási irodák marketing tevékenysége a Jakab Reisen iroda tükrében

Hidegh, Patrik (2017) Az utazási irodák marketing tevékenysége a Jakab Reisen iroda tükrében. Other, Lámfalussy Sándor Közgazdaságtudományi Kar (volt Közgazdaságtudományi Kar).

[thumbnail of KFON-17_21.pdf] PDF
KFON-17_21.pdf
Hozzáférés joga: Csak nyilvántartásba vett egyetemi IP-kről nyitható meg

Download (1MB)

Abstract

A záródolgozatom célja a marketingtevékenységek főbb jellemzőinek bemutatása volt. A marketing tevékenységeket a Jakab Reisen Utazási Iroda példáján mutattam be. A záródolgozatomban bemutattam a turizmus történelmi fejlődését, kiemelve a marketingtevékenységek megjelenését. Az utazási irodákkal kapcsolatban nemcsak a hazai irodák teljesítményét, de az internet szerepét is ismertettem az utazásszervezés területén. A primer kutatás során elsősorban az irodavezető és az utasok tapasztalatai segítettek, hogy több információt kapjak a marketingről. A többi információ könyvekből, folyóiratokból és internetes oldalról származik. Záró dolgozatom témaválasztását elsősorban az indokolta, hogy bemutassam, milyen marketing feladatok és marketing tevékenységek vannak egy-egy utazás megszervezésében, mert nagyon sok múlik azon, hogy az utasokat mennyire befolyásolták az egyes marketing eszközök az útjaik előtt, alatt, illetve után. Azt vizsgálom, hogy Magyarországon, milyen mértékben változott a marketing eszközök használata a rendszerváltás óta és mennyire fejlődött annak kihasználása. Azt is felvetem, hogy a Jakab Reisen utazási iroda mekkora marketingfejlődésen ment keresztül és ez a fejlődés mekkora változást hozott az iroda életébe. A kutatásom alkalmával szekunder kutatás formájában megvizsgáltam a világ leghíresebb utazási irodáit és azok marketing tevékenységét. Ehhez kapcsolódóan eme tevékenység fejlődését is megvizsgáltam a történelem egyes szakaszaiban. Továbbá bemutatom ennek hatását a látogatottság szempontjából. A legtöbb információ könyvekből, turisztikai szaklapokból és online anyagokból származik. A primer kutatásom a marketing fejlődésével kapcsolatos és annak érdekében, hogy több információt kapjak erről a témáról, felhasználtam a Jakab Reisen utazási iroda adatait. Továbbá az utasok számára készítettem egy kérdőívet és mindemellett a tapasztalataimat is felhasználtam a záródolgozatom elkészítése során.

Hungarian Title

Az utazási irodák marketing tevékenysége a Jakab Reisen iroda tükrében

English Title

Marketing activities of travel agencies on the case of Jakab Reisen Travel Agency

Institution

University of West Hungary

Faculty

Lámfalussy Sándor Közgazdaságtudományi Kar (volt Közgazdaságtudományi Kar)

Institute/Establishment/Department

x - ARCHIV KTK - Nemzetközi és Regionális Gazdaságtani Intézet (megszűnt: 2021.06.30.)

Specialization

LKK - Turizmus–vendéglátás felsőoktatási szakképzés (FOKSZ)

Supervisor(s)

Témavezető neve
grading, academic degree, institution
Email
Kiss, Edit Éva
egyetemi tanár

Local id

KFON-17/21

Item Type: Záródolgozat - Final Essay
Depositing User: Patrik Hidegh
Date Deposited: 18 May 2017 13:34
Last Modified: 03 Mar 2023 10:17
URI: http://diploma.uni-sopron.hu/id/eprint/2824

Actions (login required)

View Item View Item