Az utazási irodák marketing tevékenysége a Jakab Reisen iroda tükrében

Hidegh, Patrik (2017) Az utazási irodák marketing tevékenysége a Jakab Reisen iroda tükrében. Egyéb, Lámfalussy Sándor Közgazdaságtudományi Kar (volt Közgazdaságtudományi Kar).

[thumbnail of KFON-17_21.pdf] PDF
KFON-17_21.pdf
Hozzáférés joga: Csak nyilvántartásba vett egyetemi IP-kről nyitható meg

Download (1MB)

Absztrakt (kivonat)

A záródolgozatom célja a marketingtevékenységek főbb jellemzőinek bemutatása volt. A marketing tevékenységeket a Jakab Reisen Utazási Iroda példáján mutattam be. A záródolgozatomban bemutattam a turizmus történelmi fejlődését, kiemelve a marketingtevékenységek megjelenését. Az utazási irodákkal kapcsolatban nemcsak a hazai irodák teljesítményét, de az internet szerepét is ismertettem az utazásszervezés területén. A primer kutatás során elsősorban az irodavezető és az utasok tapasztalatai segítettek, hogy több információt kapjak a marketingről. A többi információ könyvekből, folyóiratokból és internetes oldalról származik. Záró dolgozatom témaválasztását elsősorban az indokolta, hogy bemutassam, milyen marketing feladatok és marketing tevékenységek vannak egy-egy utazás megszervezésében, mert nagyon sok múlik azon, hogy az utasokat mennyire befolyásolták az egyes marketing eszközök az útjaik előtt, alatt, illetve után. Azt vizsgálom, hogy Magyarországon, milyen mértékben változott a marketing eszközök használata a rendszerváltás óta és mennyire fejlődött annak kihasználása. Azt is felvetem, hogy a Jakab Reisen utazási iroda mekkora marketingfejlődésen ment keresztül és ez a fejlődés mekkora változást hozott az iroda életébe. A kutatásom alkalmával szekunder kutatás formájában megvizsgáltam a világ leghíresebb utazási irodáit és azok marketing tevékenységét. Ehhez kapcsolódóan eme tevékenység fejlődését is megvizsgáltam a történelem egyes szakaszaiban. Továbbá bemutatom ennek hatását a látogatottság szempontjából. A legtöbb információ könyvekből, turisztikai szaklapokból és online anyagokból származik. A primer kutatásom a marketing fejlődésével kapcsolatos és annak érdekében, hogy több információt kapjak erről a témáról, felhasználtam a Jakab Reisen utazási iroda adatait. Továbbá az utasok számára készítettem egy kérdőívet és mindemellett a tapasztalataimat is felhasználtam a záródolgozatom elkészítése során.

Magyar cím

Az utazási irodák marketing tevékenysége a Jakab Reisen iroda tükrében

Angol cím

Marketing activities of travel agencies on the case of Jakab Reisen Travel Agency

Intézmény

Nyugat-magyarországi Egyetem

Kar

Lámfalussy Sándor Közgazdaságtudományi Kar (volt Közgazdaságtudományi Kar)

Tanszékcsoport/intézet

x - ARCHIV KTK - Nemzetközi és Regionális Gazdaságtani Intézet (megszűnt: 2021.06.30.)

Szak

LKK - Turizmus–vendéglátás felsőoktatási szakképzés (FOKSZ)

Témavezető(k)

Témavezető neve
Beosztás, tudományos fokozat, intézmény
Email
Kiss, Edit Éva
egyetemi tanár

Helyi kari azonosító

KFON-17/21

Mű típusa: Záródolgozat
Felhasználói azonosító szám (ID): Patrik Hidegh
Dátum: 18 Máj 2017 13:34
Utolsó módosítás: 03 Már 2023 10:17
URI: http://diploma.uni-sopron.hu/id/eprint/2824

Actions (login required)

Tétel nézet Tétel nézet