Nagy Izabella, (2017) Út a magasabb minőségű betegellátás felé, avagy a Szent László Kórház protokollok és jogszabályok megfelelésének értékelése. Other, Faculty of Economics.
![]() |
PDF
KMI-17_03.pdf Hozzáférés joga: Csak nyilvántartásba vett egyetemi IP-kről nyitható meg Download (2216Kb) |
Abstract
A minőségirányítási rendszer kiépítése nem jöhet létre egyik napról a másikra, több éves folyamat eredménye egy szervezetnél. Az ISO, a környezetközpontú irányítási rendszer (KIR), Magyar Egészségügyi Ellátási Standardok (MEES) bevezetése és működtetése különösen előnyös a Szent László Kórháznál, mivel egészségügyi szolgáltatást nyújtó szervezet lévén az emberre káros és veszélyes anyagokat használ és termel (pl. veszélyes hulladékok keletkezése), nagy kockázattal járó tevékenységeket folytat. A probléma abban rejlik, hogy a folyamatosan változó és növekvő elvárásoknak való megfelelés nem könnyű, a minőség fejlesztésének érdekében szükséges a minőségi mutatók használata, kiértékelése. A pénzügyi, technikai és humán erőforrás hatékony felhasználása, a pazarlás megszüntetése, a nem kellően eredményes egészségügyi szolgáltatás visszaszorítása, a megelőzhető halálozás csökkentése a cél minőségfejlesztési módszerek alkalmazásával. Az intézmény megfelelő működésére számos jogszabály vonatkozik, ezen kívül az egészségügyi ellátásokra vonatkozó protokollok betartása is szigorú követelményeket támasztanak a szakemberek elé. Alapkérdés, hogy mindezek figyelembe vételével képes-e a szervezet olyan minőségi ellátás nyújtására, amely elégedetté teszi a beteget, az ellátó személyzetet, valamint a menedzsmentet. Az alkalmazott módszertan egyrészt a betegelégedettségi kérdőívek kiértékelése, a hiányosságok feltárása, elemzése, azokra megoldási javaslat tétele, másrészt az Ápolási Osztályon való tartózkodási idő vizsgálata, arra minőségi indikátor képzése, melynek financiális vonatkozását is részletesen ismertetem. Az ambuláns ellátásokra vonatkozóan a betegbiztonság lehetséges javításának kutatása, oktatás, mint módszer fontosságának hangsúlyozása. A legfontosabb megállapítás, következtetés az, hogy a 21. században elengedhetetlen az integrált irányítási rendszerek működtetése, hiszen napjaink széleskörű igényei és a kihívások a szervezet egészét, és annak összes működési folyamatát érintik. Ezeknek a kihívásoknak akkor tud igazán eleget tenni a szervezet, amennyiben feladatait irányítási rendszer keretei között végzi, megfelelő módszereket, technikákat alkalmaz azok végrehajtásában. A hosszú távú siker és pozitív értékelés érdekében a szervezetnek szem előtt kell tartania az érdekelt felek – így az alkalmazottak, a betegek, a beszállítók – a vezetőség által támasztott legfőbb céloknak, követelményeknek való megfelelést.
Hungarian Title
Út a magasabb minőségű betegellátás felé, avagy a Szent László Kórház protokollok és jogszabályok megfelelésének értékelése
English Title
A way to a higher quality patient’s nursing or the evaluation of how much the Szent László Hospital meet protocol and law demands
Institution
University of West Hungary
Faculty
Institute/Establishment/Department
Faculty of Economics - Institution for Economics and Methodology
Specialization
KTK - Healthcare Quiality Assurance (PG)
Supervisor(s)
Témavezető neve | grading, academic degree, institution | |
---|---|---|
Ficzere Andrea, Dr. | felkért oktató, PhD, Soproni Egyetem | aficzere@gmail.com |
Local id
KMI-17/03
Item Type: | Thesis |
---|---|
Depositing User: | Nagy Izabella |
Date Deposited: | 2017. May. 18. 09:08 |
Last Modified: | 2020. Apr. 01. 10:55 |
URI: | http://diploma.uni-sopron.hu/id/eprint/2809 |
Actions (login required)
![]() |
View Item |