Kis- és középvállalkozások marketingstratégiai elemzése

Odorics, Máté (2016) Kis- és középvállalkozások marketingstratégiai elemzése. MA/MSc, Alexandre Lamfalussy Faculty of Economics (formerly Faculty of Economics).

[thumbnail of Odorics_Diplomadolgozat.pdf] PDF
Odorics_Diplomadolgozat.pdf
Hozzáférés joga: Csak nyilvántartásba vett egyetemi IP-kről nyitható meg. Embargo lejáratának dátuma: 31 December 2031

Download (972kB)

Abstract

A dolgozat kitűzött célja egy kozmetikai termékeket gyártó és értékesítő mikrovállalkozás marketingstratégiájának kialakítása a különböző környezeti szintek elemzésének segítségével. Elsőként a tág, azaz a társadalmi-, technológiai-, gazdasági- és természeti-, valamint a politikai-jogi környezet vizsgálatával a potenciális vevők szocializációs mechanizmusai és a vállalati működés feltételrendszerei kerülnek meghatározásra. Az iparági környezet bemutatásával - külön kiemelve az iparágon belüli versenyt - a piaci be- és kilépési korlátok, valamint a szerkezeti mechanizmusok kerülnek szemléltetésre. A működési környezet elemzésével, nagy hangsúlyt fektetve a versenytárs elemzésre, olyan információs bázis jön létre, amivel a meglévő versenyelőnyöket megalapozó és erősítő stratégia dolgozható ki. A dolgozatban maga a szervezet is vizsgálatra kerül, az ezen a szinten alkalmazott elemzési módszerek segítségével a stratégiai lépések megfogalmazásához szükséges feltételek kerülnek kidolgozásra. A belső környezet vizsgálata által a vállalkozás erősségei és gyengeségei, a külső környezeti szintek átfogó elemzése során alkalmazott módszerekkel pedig a vállalkozás lehetőségei és veszélyei térképezhetők fel. A külső és belső tényezők, a sikertényezők és kompetenciák metszéspontjában áll elő a stratégia. Az elemzés ezek figyelembevételével, kölcsönös visszacsatolásos folyamatként teljesedik ki és válik a stratégiaalkotás alapozó elemévé. A dolgozat további része az elemzési eredményeket és a kapott információkat foglalja egységes keretbe, azaz érthető, jól megfogalmazott, életképes stratégiai jövőképet alakít ki belőlük javaslattétel formájában. Ennek manifesztuma a marketing terv, amelynek középpontjába a termék kerül, és ennek segítségével kap iránymutatást a vállalkozás a jövőképben meghatározott stratégiai célok eléréshez. A terv részeként a termék küldetése, és a marketing-, valamint pénzügyi célok, majd a célpiac és a célcsoport kerülnek meghatározásra. A továbbiakban a termék és az ár pozícionálására kerül sor, az utolsó fejezetekben pedig az alkalmazandó disztribúciós-, valamint a marketingkommunikációs stratégia kerül bemutatásra gyakorlati példákon keresztül. A dolgozat záró fejezetében a fentiek összefoglalása és értékelése kap helyet.

Hungarian Title

Kis- és középvállalkozások marketingstratégiai elemzése

English Title

Analysis of SMEs marketing strategy

Institution

University of West Hungary

Faculty

Alexandre Lamfalussy Faculty of Economics (formerly Faculty of Economics)

Institute/Establishment/Department

x - ARCHIV Faculty of Economics - Institution for Business Studies (defunct: 06.30.2021.)

Specialization

LKK - Business Development (MA)

Supervisor(s)

Témavezető neve
grading, academic degree, institution
Email
Mészáros, Dr. Katalin
egyetemi docens, PhD

Local id

KMAL-17/16

Item Type: Diploma thesis (MA/MSc)
Depositing User: Máté Odorics
Date Deposited: 06 Mar 2017 09:43
Last Modified: 06 Mar 2017 09:43
URI: http://diploma.uni-sopron.hu/id/eprint/2515

Actions (login required)

View Item View Item