A TripAdvisor jelentősége és potenciálja Magyarországon a turizmus-menedzsmentben

Csermely, Diána (2016) A TripAdvisor jelentősége és potenciálja Magyarországon a turizmus-menedzsmentben. MA/MSc, Alexandre Lamfalussy Faculty of Economics (formerly Faculty of Economics).

[thumbnail of KMAL-17_11.pdf] PDF
KMAL-17_11.pdf
Hozzáférés joga: Csak nyilvántartásba vett egyetemi IP-kről nyitható meg

Download (1MB)

Abstract

Jelen diplomadolgozat célkitűzése annak megállapítása, hogy milyen jelentőséggel bír a TripAdvisor nevű utazási témájú honlap Magyarországon, milyen hatása van a magyar em-berek turisztikai döntéseire, és milyen kihívások elé állítja a turizmus-menedzsmentet. A kérdésfeltevés megválaszolásához először elemeztem a problematika elméleti hát-terét, tehát az információs társadalmat, az e-businesst, a web 2.0-t és az aktuális turisztikai tendenciákat. Ezt követően bemutattam a TripAdvisor globális jellemzőit általánosságban, statisztikákkal, ill. az előnyeivel és hátrányaival alátámasztva, majd egy kísérlettel szemlél-tettem a gyakorlati működését. A dolgozat második felében megvizsgáltam, hogyan érvényesül a TripAdvisor Ma-gyarországon. Először elemeztem az online adatokat, majd egy online kérdőíves felmérés segítségével általános következtetéseket vontam le. A kutatások során kiderült, hogy a TripAdvisor Magyarországon egyelőre feltörekvő fázisban van, de a népszerűsége töretlenül nő a magyar turisták körében. Akik már használ-ják, elégedettek vele, és gyakran segítségül hívják utazásszervezésnél, akik nem használják, pedig nyitottak és érdeklődők a szolgáltatásai irányában. A külföldi turisták szintén elősze-retettel írnak értékeléseket Magyarországról, mindenekelőtt Budapestről. A felmérés sze-rint a felhasználók közül rengetegen hozzák meg a honlapon olvasottak alapján a turisztikai döntéseiket. Mindez új tendenciákat jelez előre a turizmus-menedzsment területén, hiszen egyér-telmű, hogy a felhasználók által létrehozott online tartalom, amire pl. a TripAdvisor is épít, egyre nagyobb hatással van a turizmusra. A webes értékelések vezethetnek egy cég csőd-jéhez és sikeréhez is. Így hazánkban is fontos feladattá válik az értékelések elemzése, meg-válaszolása és a vendégek visszajelzéseinek feldolgozása. Az eredmények szerint a TripAdvisor ezen kívül esélyt ad a hagyományos turisztikai csatornákon kevésbé ismert vállalkozásoknak is, hogy frekventált célponttá váljanak, a nagy látogatottságnak örvendő-ket pedig arra ösztönzi, hogy kiemelkedő szolgáltatást nyújtsanak. A TripAdvisor kínálta lehetőségek kiaknázásával tehát a turizmusiparban tevékeny-kedő cégek biztosíthatják az ügyfeleik hűségét, újakat szerezhetnek, javíthatják az imázsu-kat, népszerűbbé válhatnak és növelhetik a versenyképességüket.

Hungarian Title

A TripAdvisor jelentősége és potenciálja Magyarországon a turizmus-menedzsmentben

English Title

The significance and potential of TripAdvisor for the tourism management in Hungary

Institution

University of West Hungary

Faculty

Alexandre Lamfalussy Faculty of Economics (formerly Faculty of Economics)

Institute/Establishment/Department

x - ARCHIV Faculty of Economics - Institution for Business Studies (defunct: 06.30.2021.)

Specialization

LKK - Tourism Management (MA)

Supervisor(s)

Témavezető neve
grading, academic degree, institution
Email
Tóth, dr. Zsolt
egyetemi docens, PhD, KTK NYME

Local id

KMAL-17/11

Item Type: Diploma thesis (MA/MSc)
Depositing User: Diána Csermely
Date Deposited: 06 Mar 2017 09:39
Last Modified: 06 Mar 2017 09:39
URI: http://diploma.uni-sopron.hu/id/eprint/2474

Actions (login required)

View Item View Item