Csermely, Diána (2016) A TripAdvisor jelentősége és potenciálja Magyarországon a turizmus-menedzsmentben. MA/MSc, Alexandre Lamfalussy Faculty of Economics (formerly Faculty of Economics).
![]() |
PDF
KMAL-17_11.pdf Hozzáférés joga: Csak nyilvántartásba vett egyetemi IP-kről nyitható meg Download (1MB) |
Abstract
Jelen diplomadolgozat célkitűzése annak megállapítása, hogy milyen jelentőséggel bír a TripAdvisor nevű utazási témájú honlap Magyarországon, milyen hatása van a magyar em-berek turisztikai döntéseire, és milyen kihívások elé állítja a turizmus-menedzsmentet. A kérdésfeltevés megválaszolásához először elemeztem a problematika elméleti hát-terét, tehát az információs társadalmat, az e-businesst, a web 2.0-t és az aktuális turisztikai tendenciákat. Ezt követően bemutattam a TripAdvisor globális jellemzőit általánosságban, statisztikákkal, ill. az előnyeivel és hátrányaival alátámasztva, majd egy kísérlettel szemlél-tettem a gyakorlati működését. A dolgozat második felében megvizsgáltam, hogyan érvényesül a TripAdvisor Ma-gyarországon. Először elemeztem az online adatokat, majd egy online kérdőíves felmérés segítségével általános következtetéseket vontam le. A kutatások során kiderült, hogy a TripAdvisor Magyarországon egyelőre feltörekvő fázisban van, de a népszerűsége töretlenül nő a magyar turisták körében. Akik már használ-ják, elégedettek vele, és gyakran segítségül hívják utazásszervezésnél, akik nem használják, pedig nyitottak és érdeklődők a szolgáltatásai irányában. A külföldi turisták szintén elősze-retettel írnak értékeléseket Magyarországról, mindenekelőtt Budapestről. A felmérés sze-rint a felhasználók közül rengetegen hozzák meg a honlapon olvasottak alapján a turisztikai döntéseiket. Mindez új tendenciákat jelez előre a turizmus-menedzsment területén, hiszen egyér-telmű, hogy a felhasználók által létrehozott online tartalom, amire pl. a TripAdvisor is épít, egyre nagyobb hatással van a turizmusra. A webes értékelések vezethetnek egy cég csőd-jéhez és sikeréhez is. Így hazánkban is fontos feladattá válik az értékelések elemzése, meg-válaszolása és a vendégek visszajelzéseinek feldolgozása. Az eredmények szerint a TripAdvisor ezen kívül esélyt ad a hagyományos turisztikai csatornákon kevésbé ismert vállalkozásoknak is, hogy frekventált célponttá váljanak, a nagy látogatottságnak örvendő-ket pedig arra ösztönzi, hogy kiemelkedő szolgáltatást nyújtsanak. A TripAdvisor kínálta lehetőségek kiaknázásával tehát a turizmusiparban tevékeny-kedő cégek biztosíthatják az ügyfeleik hűségét, újakat szerezhetnek, javíthatják az imázsu-kat, népszerűbbé válhatnak és növelhetik a versenyképességüket.
Hungarian Title
A TripAdvisor jelentősége és potenciálja Magyarországon a turizmus-menedzsmentben
English Title
The significance and potential of TripAdvisor for the tourism management in Hungary
Institution
University of West Hungary
Faculty
Alexandre Lamfalussy Faculty of Economics (formerly Faculty of Economics)
Institute/Establishment/Department
x - ARCHIV Faculty of Economics - Institution for Business Studies (defunct: 06.30.2021.)
Specialization
Supervisor(s)
Local id
KMAL-17/11
Item Type: | Diploma thesis (MA/MSc) |
---|---|
Depositing User: | Diána Csermely |
Date Deposited: | 06 Mar 2017 09:39 |
Last Modified: | 06 Mar 2017 09:39 |
URI: | http://diploma.uni-sopron.hu/id/eprint/2474 |
Actions (login required)
![]() |
View Item |