Tóth, Noémi Éva (2016) "Biomarketing" A bioélelmiszerek ismertségének és keresletének elemzése. BA/BSc, Lámfalussy Sándor Közgazdaságtudományi Kar (volt Közgazdaságtudományi Kar).
|
PDF
Bioszakdoga.pdf Hozzáférés joga: Csak nyilvántartásba vett egyetemi IP-kről nyitható meg Download (20MB) |
Abstract
A szakdolgozat témája az ökológiai gazdálkodás és az arra épülő élelmiszerpiac helyzetének vizsgálata. Fontos és kurrens téma, mert a bennünket körülvevő környezet szennyezettsége egyre jelentősebb, így az ökológiai gazdálkodás szerepe felértékelődött. A téma választásában szintén motiváló tényező az egészségesebb, minőségi életmódra való törek-vés a tudatos táplálkozás és környezet védelmével párhuzamban. A dolgozat célja, hogy információt szerezzek arról, hogy a magyar viszonylatban mekkora a felmerülő igény a bioélelmiszerek iránt. Szakdolgozatom alapvetően egy elméleti és egy gyakorlati részre osztható, melyek egymásra épülnek, összefüggenek. Az elméleti háttér fogja biztosítani a kutatási munkám precízebb megértését. Munkám során a marketing fontosságára többször is kitérek, ezért a bevezetést követően a második fejezetben a marketing alapvető jellemzőit fogom bemutatni, melyek után kitérek a dolgozatom fel-adatkörére, az élelmiszer-gazdasági marketingre is. Mivel célom, hogy egy egyedi élelmi-szer kategória iránti keresletet felmérjek, elengedhetetlennek tartom, hogy megismerjem az élelmiszer-fogyasztást és –vásárlást befolyásoló tényezőket. A dolgozat második felében a hangsúly az ökológiai gazdálkodás fejlődésén és az azokból származó élelmiszerekre kerül. Az ötödik fejezetben elemzésre kerül a bioélelmi-szerek fogyasztására ható hazai makro környezet, a fejezet végén kitérek arra, hogy milyen marketing lehetőség áll rendelkezésre a bioélelmiszerek népszerűsítésére. A következő fejezetben ismertetem a kutatási tervemet a jobb megértés érdekében. Bemutatásra kerül a kutatás módszertana és a felállított hipotéziseim. A vizsgálati munkámba kvalitatív és kvantitatív kutatási elemeket is belefoglaltam. A dolgozat következő részeiben ismertetem a kutatásaim eredményeit. Konklúzió-ként azt a megállapítást vonom le, hogy a bioélelmiszerek alacsony keresletéért a magas árak és a szűk választék felelős. Zárásképp szükséges a dolgozat összefoglalása és javaslat tételek megfogalmazása a jövőre nézve.
Hungarian Title
"Biomarketing" A bioélelmiszerek ismertségének és keresletének elemzése
English Title
"Biomarketing" The examination of the awareness and demand of organic food
Institution
University of West Hungary
Faculty
Lámfalussy Sándor Közgazdaságtudományi Kar (volt Közgazdaságtudományi Kar)
Institute/Establishment/Department
x - ARCHIV KTK - Savaria Konzultációs Központ
Specialization
LKK - Gazdálkodási és menedzsment alapszak (BA)
Supervisor(s)
Local id
KBAN-16/54
| Item Type: | Thesis |
|---|---|
| Depositing User: | Noémi Éva Tóth |
| Date Deposited: | 05 Dec 2016 11:07 |
| Last Modified: | 14 Sep 2023 10:28 |
| URI: | http://diploma.uni-sopron.hu/id/eprint/2429 |
Actions (login required)
![]() |
View Item |

