"Biomarketing" A bioélelmiszerek ismertségének és keresletének elemzése

Tóth , Noémi Éva (2016) "Biomarketing" A bioélelmiszerek ismertségének és keresletének elemzése. BA/BSc, Alexandre Lamfalussy Faculty of Economics (formerly Faculty of Economics).

[thumbnail of Bioszakdoga.pdf] PDF
Bioszakdoga.pdf
Hozzáférés joga: Csak nyilvántartásba vett egyetemi IP-kről nyitható meg

Download (20MB)

Abstract

A szakdolgozat témája az ökológiai gazdálkodás és az arra épülő élelmiszerpiac helyzetének vizsgálata. Fontos és kurrens téma, mert a bennünket körülvevő környezet szennyezettsége egyre jelentősebb, így az ökológiai gazdálkodás szerepe felértékelődött. A téma választásában szintén motiváló tényező az egészségesebb, minőségi életmódra való törek-vés a tudatos táplálkozás és környezet védelmével párhuzamban. A dolgozat célja, hogy információt szerezzek arról, hogy a magyar viszonylatban mekkora a felmerülő igény a bioélelmiszerek iránt. Szakdolgozatom alapvetően egy elméleti és egy gyakorlati részre osztható, melyek egymásra épülnek, összefüggenek. Az elméleti háttér fogja biztosítani a kutatási munkám precízebb megértését. Munkám során a marketing fontosságára többször is kitérek, ezért a bevezetést követően a második fejezetben a marketing alapvető jellemzőit fogom bemutatni, melyek után kitérek a dolgozatom fel-adatkörére, az élelmiszer-gazdasági marketingre is. Mivel célom, hogy egy egyedi élelmi-szer kategória iránti keresletet felmérjek, elengedhetetlennek tartom, hogy megismerjem az élelmiszer-fogyasztást és –vásárlást befolyásoló tényezőket. A dolgozat második felében a hangsúly az ökológiai gazdálkodás fejlődésén és az azokból származó élelmiszerekre kerül. Az ötödik fejezetben elemzésre kerül a bioélelmi-szerek fogyasztására ható hazai makro környezet, a fejezet végén kitérek arra, hogy milyen marketing lehetőség áll rendelkezésre a bioélelmiszerek népszerűsítésére. A következő fejezetben ismertetem a kutatási tervemet a jobb megértés érdekében. Bemutatásra kerül a kutatás módszertana és a felállított hipotéziseim. A vizsgálati munkámba kvalitatív és kvantitatív kutatási elemeket is belefoglaltam. A dolgozat következő részeiben ismertetem a kutatásaim eredményeit. Konklúzió-ként azt a megállapítást vonom le, hogy a bioélelmiszerek alacsony keresletéért a magas árak és a szűk választék felelős. Zárásképp szükséges a dolgozat összefoglalása és javaslat tételek megfogalmazása a jövőre nézve.

Hungarian Title

"Biomarketing" A bioélelmiszerek ismertségének és keresletének elemzése

English Title

"Biomarketing" The examination of the awareness and demand of organic food

Institution

University of West Hungary

Faculty

Alexandre Lamfalussy Faculty of Economics (formerly Faculty of Economics)

Institute/Establishment/Department

x - ARCHIV KTK - Savaria Konzultációs Központ

Specialization

LKK - Business Administration and Management (BA)

Supervisor(s)

Témavezető neve
grading, academic degree, institution
Email
Némethné Tömő, Dr. Zsuzsanna
egyetemi docens, PhD

Local id

KBAN-16/54

Item Type: Thesis
Depositing User: Noémi Éva Tóth
Date Deposited: 05 Dec 2016 11:07
Last Modified: 05 Dec 2016 11:07
URI: http://diploma.uni-sopron.hu/id/eprint/2429

Actions (login required)

View Item View Item