A VEZETÉSI MÓDSZEREK ÉS A MUNKAVÁLLALÓI TELJESÍTMÉNY KAPCSOLATA A MÁV ZRT. FORGALMI CSOMÓPONTI FŐNÖKSÉGEK MŰKÖDÉSÉBEN

Varga, Attila (2016) A VEZETÉSI MÓDSZEREK ÉS A MUNKAVÁLLALÓI TELJESÍTMÉNY KAPCSOLATA A MÁV ZRT. FORGALMI CSOMÓPONTI FŐNÖKSÉGEK MŰKÖDÉSÉBEN. MA/MSc, Lámfalussy Sándor Közgazdaságtudományi Kar (volt Közgazdaságtudományi Kar).

[thumbnail of KMAL_16_28_Varga Attila.pdf] PDF
KMAL_16_28_Varga Attila.pdf
Hozzáférés joga: Csak nyilvántartásba vett egyetemi IP-kről nyitható meg

Download (1MB)

Abstract

A több mint 150 éves vasút történetében a pontosság és a biztonság zálogát mindig a vasúti forgalommal kapcsolatos – az idő tájt szokatlanul pontos – információk biztosították. Ennek megfelelően folyamatosan korszerűsödött a vasúti információs rendszer. Hosszú éveken, évtizedeken keresztül élen járt a technikai eszközök fejlesztésében is! A XXI. század fordulója úgy érte a MÁV-ot, hogy a 150 év alatt kialakult szervezete nem tudott lépést tartani a felgyorsult fejlődéssel és az EU-s csatlakozással kapcsolatos követelményekkel. Közel két évtizede folyik a MÁV szervezeti és működési rendjének, valamint ezzel párhuzamosan az igazgatási környezet, a jogi szabályozások és a finanszírozási feltételek átalakulása. A valós fejlesztésekhez szükséges források már régóta nem állnak rendelkezésre, gyakran a fejlesztési irányok, célkitűzések meghatározásában sincs társadalmi és szakmai összhang. Ilyen körülmények között kell a vasúti forgalomlebonyolítást elvégezni, ami rendkívül összetett és bonyolult feladat. Diplomamunkám témájául a „A vezetési módszerek és a munkavállalói teljesítmény kapcsolata” témakör vizsgálatát választottam. A téma kiválasztásakor munkám iránti szakmai elhivatottságom, valamint a forgalomlebonyolítás területén eltöltött több mint 10 éves szolgálati idő alatt megszerzett tapasztalatom vezérelt. Ezen idő alatt alkalmam nyílt megismerni szinte valamennyi, a forgalomlebonyolítással kapcsolatos munkakört. Pályafutásomat a vasúti technikum elvégzése után egészen lentről kezdtem. Első kézből tapasztalhattam meg a hídőr, váltókezelő, forgalmi szolgálattevő, forgalmi vonalirányító munkáját és elvégzendő feladatait. Dolgozhattam régi állomási biztosítóberendezésekkel, mint kulcsazonosító, kulcsrögzítő, Siemens - Halske és Domino 55. Jelenlegi munkám főként az ellenőrzésre és szakértői feladatok ellátására irányul, amelynek megfelelően napi kapcsolatban állok a vezetőkkel. Már régóta foglalkoztat, hogy egyik vezetőnek vajon mi miatt teljesítenek jobban a munkavállalói, mint másoknak, ezért diplomamunkámban is főként erre a kérdésre kerestem a választ.   A kérdés megválaszolása érdekében elemeztem egy Forgalmi Csomóponti Főnökség teljesítményét, amely az elmúlt időszakban rosszul teljesített. A vizsgált forgalmi csomóponti főnökség vezetővel interjút készítettem, a Hackman – Oldham modell segítségével vizsgáltam a munkakörrel való elégedettségét, a motivációs szintjét kérdőívekkel mértem (Maslow, McClelland, Herzberg), majd a közvetlen irányítása alatt dolgozókkal is interjút készítettem. Ezek összevetése után jellemeztem a vezetési stílust, majd javaslatokat tettem az eredményesebb munkavégzés érdekében.

Hungarian Title

A VEZETÉSI MÓDSZEREK ÉS A MUNKAVÁLLALÓI TELJESÍTMÉNY KAPCSOLATA A MÁV ZRT. FORGALMI CSOMÓPONTI FŐNÖKSÉGEK MŰKÖDÉSÉBEN

English Title

RELATIONSHIP BETWEEN LEADERSHIP METHODS AND EMPLOYEE PERFORMANCES IN THE OPERATION OF THE TRAFFIC MANAGEMENT OF MÁV ZRT.

Institution

University of West Hungary

Faculty

Lámfalussy Sándor Közgazdaságtudományi Kar (volt Közgazdaságtudományi Kar)

Institute/Establishment/Department

x - ARCHIV KTK - Üzleti Tudományok Intézet (megszűnt: 2021.06.30.)

Specialization

LKK - Vezetés és szervezés mesterszak (MA)

Supervisor(s)

Témavezető neve
grading, academic degree, institution
Email
Kópházi, Andrea
UNSPECIFIED

Local id

KMAL-16/28

Item Type: Diploma thesis (MA/MSc)
Depositing User: Attila Varga
Date Deposited: 14 Jul 2016 10:24
Last Modified: 06 Mar 2023 11:45
URI: http://diploma.uni-sopron.hu/id/eprint/1731

Actions (login required)

View Item View Item