Tihanyi, Tamara (2025) Sajátos nevelési igényű gyermekek fejlesztése állat asszisztált terápia segítségével. BA/BSc, Benedek Elek Pedagógiai Kar.
![]() |
PDF
Tihanyi Tamara_Szakdolgozat_2025.pdf Hozzáférés joga: Csak nyilvántartásba vett egyetemi IP-kről nyitható meg Download (1MB) |
Absztrakt (kivonat)
Szakdolgozatom célja, hogy feltárjam az állat asszisztált terápia hatását, a sajátos nevelési igényű gyermekek fejlődésére, kiemelt figyelmet fordítva a kutyák és a lovak bevonásával a foglalkozásokra. Kutatásom, strukturált interjúk segítségével, kvalitatív módszerrel készült, amely során gyógypedagógus szakembereket kérdeztem a terápiás foglalkozásokon szerzett tapasztalataikról. Az eredmények azt mutatják, hogy az állatok puszta jelenléte és interakciója a foglalkozások során, számos területen pozitív hatást gyakorol az sajátos nevelési igényű gyermekekre. Ezáltal fejlődik az önbizalmuk, csökken a szorongás érzése, valamint együttműködési készségükre is pozitív hatással van. A lovas terápia, azon belül is a gyógypedagógiai lovaglás során, fejlődik a mozgáskoordinációjuk. Azonban szorongásos és viselkedésbeli problémák esetén működik a leghatékonyabban a kutyával és a lovakkal végzett terápia. Diplomamunkámban hangsúlyozom, hogy az állat asszisztált terápiák kiválóan alkalmazhatóak minden óratípusban a hagyományos fejlesztő módszerek mellett.
Magyar cím
Sajátos nevelési igényű gyermekek fejlesztése állat asszisztált terápia segítségével
Angol cím
Development of children with special educational needs through animal-assisted therapy
Intézmény
Soproni Egyetem
Kar
Tanszékcsoport/intézet
BPK - Neveléstudományi és Pszichológiai Intézet
Szak
Témavezető(k)
Mű típusa: | Szakdolgozat |
---|---|
Felhasználói azonosító szám (ID): | Tamara Tihanyi |
Dátum: | 23 Jún 2025 12:19 |
Utolsó módosítás: | 23 Jún 2025 12:19 |
URI: | http://diploma.uni-sopron.hu/id/eprint/14934 |
Actions (login required)
![]() |
Tétel nézet |