Bódi, Réka (2025) AZ ISKOLAÉRETTSÉG VIZSGÁLATA NAGYCSOPORTOS ÓVODÁSOK KÖRÉBEN VAS VÁRMEGYEI KISVÁROSBAN. BA/BSc, Benedek Elek Pedagógiai Kar.
![]() |
PDF
Szakdolgozat_Bódi Réka_WT5HJ0.pdf Hozzáférés joga: Csak nyilvántartásba vett egyetemi IP-kről nyitható meg Download (2MB) |
Absztrakt (kivonat)
Kutatásom célja egy Vas vármegyei kisváros nagycsoportos óvodásainak iskolára való felkészültségének a vizsgálata. Célom bemutatni, hogy milyen tényezők és kritériumok befolyásolják az iskolaérettséget, valamint azokat az alapvető feltételeket, amelyek nélkülözhetetlenek az iskolakezdéshez. Szakdolgozatomban bemutatom az iskolaérettség fogalmát és azokat a fejlettségi területeket, amelyek fontos szerepet játszanak a gyermekek iskolára való felkészítésében, valamint kifejtem azt is, hogy milyen későbbi hatásai lehetnek az iskolának egy iskolaéretlen gyermek esetében. Kutatásom során igyekszem átfogó képet nyújtani a vizsgálatban résztvevő gyermekek aktuális fejlettségi szintjéről, különös figyelmet fordítva a részképességekre. Ehhez véletlenszerűen kiválasztott nagycsoportosokkal végeztettem el a DIFER tesztet.
Magyar cím
AZ ISKOLAÉRETTSÉG VIZSGÁLATA NAGYCSOPORTOS ÓVODÁSOK KÖRÉBEN VAS VÁRMEGYEI KISVÁROSBAN
Angol cím
Examining School Readiness Among Children in their final year of kindergarten in a Small Town in Vas County
Intézmény
Soproni Egyetem
Kar
Tanszékcsoport/intézet
BPK - Neveléstudományi és Pszichológiai Intézet
Szak
Témavezető(k)
Mű típusa: | Szakdolgozat |
---|---|
Felhasználói azonosító szám (ID): | Réka Bódi |
Dátum: | 20 Jún 2025 08:10 |
Utolsó módosítás: | 20 Jún 2025 08:10 |
URI: | http://diploma.uni-sopron.hu/id/eprint/14849 |
Actions (login required)
![]() |
Tétel nézet |