Horváth, Krisztina (2025) A mese hatása az óvodáskorú gyermek személyiségfejlődésére a többségi intézményben. BA/BSc, Benedek Elek Pedagógiai Kar.
![]() |
PDF
Horváth Krisztina-A mese hatása az óvodáskorú gyermek személyiségfejlődésére a többségi intézményben-szakdolgozat.pdf.pdf Hozzáférés joga: Csak nyilvántartásba vett egyetemi IP-kről nyitható meg Download (1MB) |
Absztrakt (kivonat)
Absztrakt ( kivonat) Szakdolgozatom témája, a mesék óvodáskorú gyerek személyiségfejlődésére gyakorolt hatása a többségi intézményben. Mit jelent manapság a mese? Miért van nehéz dolga az óvodapedagógusoknak a meseválasztást illetően? Miben segítik a mesék az óvodáskorú gyerekeket? Milyen hatással van az óvodáskorú gyermek viselkedésére, kötődésére, egyáltalán személyiségfejlődésére a mese? A válasz egyszerű: minden tekintetben jó hatást gyakorolnak. Azok a gyerekek, akik mesét hallgatnak minden nap, évekkel megelőzik korosztályukat mind nyelvi fejlettségben, szókincsben, kreativitásban és nagyobb fantáziával rendelkeznek. A biztonságérzet megszilárdításában is nagy szerepet játszanak a mesék, a szülővel való kötődés kialakításában, ami felbecsülhetetlen és a későbbiekben százszorosan megtérül. A többségi intézménybe járó SNI/BTMN gyerekek másságát elfogadni képes odafigyelő, érzékeny ”többségi” gyermekek kikerülését is segítik az óvodákból, hiszen a mesék a többségi óvodákban az inklúzió létrejöttét hivatottak szolgálni, érzékenyítéssel és az érzelmi intelligencia fejlesztésével. Mivel ezek kognitív módon nem fejleszthetők, a mesék- azok hallgatása, a bennük rejlő és követendő példákkal, jó mintákkal és az élmények átélése nyomán teremt meg egy elfogadóbb és jobb világot, közben pedig fejlesztik és formálják a gyerekek személyiségét.
Magyar cím
A mese hatása az óvodáskorú gyermek személyiségfejlődésére a többségi intézményben
Angol cím
The impact of fairy tales on the personality development of preschool children in mainstream institutions.
Intézmény
Soproni Egyetem
Kar
Tanszékcsoport/intézet
BPK - Neveléstudományi és Pszichológiai Intézet
Szak
Témavezető(k)
Mű típusa: | Szakdolgozat |
---|---|
Felhasználói azonosító szám (ID): | Krisztina Horváth |
Dátum: | 19 Jún 2025 07:30 |
Utolsó módosítás: | 19 Jún 2025 07:30 |
URI: | http://diploma.uni-sopron.hu/id/eprint/14785 |
Actions (login required)
![]() |
Tétel nézet |