Sajátos nevelési igényű, különböző szintű értelmi sérüléssel és egyéb fogyatékossággal élő, integráltan nem nevelhető óvodáskorú gyermekek együttnevelése/ fejlesztése speciális csoportban

Mór, Andrásné (2025) Sajátos nevelési igényű, különböző szintű értelmi sérüléssel és egyéb fogyatékossággal élő, integráltan nem nevelhető óvodáskorú gyermekek együttnevelése/ fejlesztése speciális csoportban. Egyéb, Benedek Elek Pedagógiai Kar.

[thumbnail of Mór Andrásné Sajátos nevelési igényű, különböző szintű értelmi sérüléssel és egyéb fogyatékossággal élő, integráltan nem nevelhető óvodáskorú gyermekek együttnevelése fejlesztése speciális csoportban Szakdogozat Pdf.pdf] PDF
Mór Andrásné Sajátos nevelési igényű, különböző szintű értelmi sérüléssel és egyéb fogyatékossággal élő, integráltan nem nevelhető óvodáskorú gyermekek együttnevelése fejlesztése speciális csoportban Szakdogozat Pdf.pdf
Hozzáférés joga: Csak nyilvántartásba vett egyetemi IP-kről nyitható meg

Download (751kB)

Absztrakt (kivonat)

A szakdolgozat a sajátos nevelési igényű, különböző szintű értelmi sérüléssel és egyéb fogyatékossággal élő, integráltan nem nevelhető óvodáskorú gyermekek együttnevelését és fejlesztését mutatja be gyógypedagógiai óvodai csoportban. A különböző jogszabályok és irányelvek meghatározzák a sajátos nevelési igényű gyermekek oktatási feltételeit és a pedagógusok elvárásait. Az integrált nevelés a megfelelő feltételek biztosítása mellett előnyös, ugyanakkor a szegregáció is fontos szerepet játszhat a speciális szükségletekkel, különböző fogyatékossággal élő gyermekek fejlődésében. Az óvodai nevelés során a szülők és a pedagógusok együttműködése elengedhetetlen a gyermekek fejlődése érdekében. A dolgozat bemutatja a gyógypedagógiai óvoda működését, a csoportok létrehozásának és szervezésének folyamatát, valamint a megfelelő tárgyi és személyi feltételek kialakítását. A dolgozat rávilágít, hogy a sikeres integráció érdekében biztosítani kell a megfelelő tárgyi, személyi feltételeket, valamint a pedagógusok elkötelezettségét és felkészültségét. A szegregáció és az integráció közötti egyensúly megtalálása kulcsfontosságú a sajátos nevelési igényű gyermekek fejlődése szempontjából. A szakdolgozat célja, hogy felhívja a figyelmet a gyógypedagógiai nevelés fontosságára, valamint a szülők és pedagógusok közötti együttműködés szükségességére.

Magyar cím

Sajátos nevelési igényű, különböző szintű értelmi sérüléssel és egyéb fogyatékossággal élő, integráltan nem nevelhető óvodáskorú gyermekek együttnevelése/ fejlesztése speciális csoportban

Angol cím

Co-education/development of preschool children with special educational needs, intellectual disabilities and other disabilities of varying degrees, who cannot be educated in an integrated manner, in a special education kindergarten group

Intézmény

Soproni Egyetem

Kar

Benedek Elek Pedagógiai Kar

Tanszékcsoport/intézet

BPK - Neveléstudományi és Pszichológiai Intézet

Szak

BPK - Fejlesztőpedagógia (PSZV)

Témavezető(k)

Témavezető neve
Beosztás, tudományos fokozat, intézmény
Email
Zsubrits, Dr Attila
egyetemi docens PhD

Mű típusa: Szakdolgozat
Felhasználói azonosító szám (ID): Andrásné Mór
Dátum: 23 Jún 2025 11:36
Utolsó módosítás: 23 Jún 2025 11:36
URI: http://diploma.uni-sopron.hu/id/eprint/14627

Actions (login required)

Tétel nézet Tétel nézet