BEILLESZKEDÉSI, TANULÁSI, MAGATARTÁSI NEHÉZSÉGGEL KÜZDŐ GYERMEKEK SZÜLEI ÉS A FEJLESZTŐPEDAGÓGUS KÖZTI EGYÜTTMŰKÖDÉS, KOMMUNIKÁCIÓ, MINT A BEVONÓDÁS EGYIK TÉNYEZŐJE

Tóth, Andrea (2025) BEILLESZKEDÉSI, TANULÁSI, MAGATARTÁSI NEHÉZSÉGGEL KÜZDŐ GYERMEKEK SZÜLEI ÉS A FEJLESZTŐPEDAGÓGUS KÖZTI EGYÜTTMŰKÖDÉS, KOMMUNIKÁCIÓ, MINT A BEVONÓDÁS EGYIK TÉNYEZŐJE. Egyéb, Benedek Elek Pedagógiai Kar.

[thumbnail of Tóth Andrea - BTMN-nel küzdő gyermekek szülei és a fejlesztőpedagógus közötti együttműködés, kommunikáció, mint a bevonódás egyik tényezője - szakdolgozat.pdf] PDF
Tóth Andrea - BTMN-nel küzdő gyermekek szülei és a fejlesztőpedagógus közötti együttműködés, kommunikáció, mint a bevonódás egyik tényezője - szakdolgozat.pdf
Hozzáférés joga: Csak nyilvántartásba vett egyetemi IP-kről nyitható meg

Download (1MB)

Absztrakt (kivonat)

Az napjainkban egyre inkább előtérbe kerül a gyermekek oktatásának, nevelésének érdekében tevénykedő két legfontosabb intézmény, az iskola és a család közötti együttműködés fontossága, amelynek alappillérei a köztük lévő partnerkapcsolat, a harmónikus együttműködés, a gyakori kapcsolatfelvétel és kommunikáció. Szakdolgozatomban a beilleszkedési, tanulási, magatartási nehézséggel küzdő gyermekek szülei és fejlesztőpedagógusuk közöti kommunikációt, kapcsolattartást vizsgáltam az Epstein féle bevonódási modellt alapul véve. A szakirodalmi áttekintés alapján a feltáró jellegű kutatásomban kvantitatív és kvalitatív módszereket egyaránt alkalmaztam. Az iskolába járó beilleszkedési, tanulási, magatartási nehézséggel küzdő gyermeket/gyermekeket nevelő szülők esetében kérdőíves kutatással vizsgáltam a szülők és fejlesztőpedagógusok közötti kapcsolattartás nehezítettségét, annak a szülők iskolai végzettségével és a gyermek életkorával való összefüggéseit, a kapcsolattartási formákat, a kapcsolattartás gyakorisága és a vélt hasznosság közötti, valamint a szülők elégedettsége és a fejlesztőpedagógussal való személyes találkozók gyakorisága közötti összefüggést. Végül a fejlesztőpedagógusokkal készített interjúkat elemeztem a kapcsolattartásra, kommunikációra vonatkozólag. A kutatási eredmények alátámasztották hipotéziseimet, amelyek a kapcsolattartás nehezítettségére ész összefüggések feltárására vonatkoztak.

Magyar cím

BEILLESZKEDÉSI, TANULÁSI, MAGATARTÁSI NEHÉZSÉGGEL KÜZDŐ GYERMEKEK SZÜLEI ÉS A FEJLESZTŐPEDAGÓGUS KÖZTI EGYÜTTMŰKÖDÉS, KOMMUNIKÁCIÓ, MINT A BEVONÓDÁS EGYIK TÉNYEZŐJE

Angol cím

THE COOPERATION AND COMMUNICATION BETWEEN PARENTS OF CHILDREN STRUGGLING WITH INTEGRATION, LEARNING, AND BEHAVIORAL DIFFICULTIES AND THE DEVELOPMENTAL EDUCATOR AS A FACTOR IN THEIR ENGAGEMENT

Intézmény

Soproni Egyetem

Kar

Benedek Elek Pedagógiai Kar

Tanszékcsoport/intézet

BPK - Neveléstudományi és Pszichológiai Intézet

Szak

BPK - Fejlesztőpedagógia (PSZV)

Témavezető(k)

Témavezető neve
Beosztás, tudományos fokozat, intézmény
Email
Závoti, Dr. Józsefné
egyetemi docens

Mű típusa: Szakdolgozat
Felhasználói azonosító szám (ID): Andrea Tóth
Dátum: 23 Jún 2025 11:34
Utolsó módosítás: 23 Jún 2025 11:34
URI: http://diploma.uni-sopron.hu/id/eprint/14583

Actions (login required)

Tétel nézet Tétel nézet