Eltérő képességű gyermekek személyiségének megismerése meserajzok alapján

Hegedüs, Krisztina (2025) Eltérő képességű gyermekek személyiségének megismerése meserajzok alapján. BA/BSc, Benedek Elek Pedagógiai Kar.

[thumbnail of HegedüsKrisztina_Eltérő_fejlődésű_gyermekek_személyiségének_megismerése_meserajzok_alapján_szakdolgozat.pdf] PDF
HegedüsKrisztina_Eltérő_fejlődésű_gyermekek_személyiségének_megismerése_meserajzok_alapján_szakdolgozat.pdf
Hozzáférés joga: Csak nyilvántartásba vett egyetemi IP-kről nyitható meg

Download (1MB)

Absztrakt (kivonat)

A gyermekek egymással összehasonlíthatatlan képességekkel, érzésekkel és családi háttérrel rendelkeznek. Ez a különlegesség mérhetővé válik rajzokban, mesei azonosulásokban. Kedvelt szereplők megnevezésével, a róluk való beszélgetésekkel és a papírra vetett rajzokkal felfedezhetővé válnak a gyermekek rejtett belső világa, aktuális érzéseik, élményeik. Ez segíthet nekik feldolgozni a valóságban megtörtént pozitív vagy negatív élményeket, mert a mese által felismerik és újraélik tapasztalataikat. De mennyire kell differenciáltan elemezni a rajzokat, ha nem csak ép, hanem a tőlük eltérő fejlődésű gyermekek rajzait vizsgáljuk? Erre kerestem a válaszokat.

Magyar cím

Eltérő képességű gyermekek személyiségének megismerése meserajzok alapján

Angol cím

Differently abled kids personality cognition based on fairytale drawings

Intézmény

Soproni Egyetem

Kar

Benedek Elek Pedagógiai Kar

Tanszékcsoport/intézet

BPK - Neveléstudományi és Pszichológiai Intézet

Szak

BPK - Óvodapedagógus (BA)

Témavezető(k)

Témavezető neve
Beosztás, tudományos fokozat, intézmény
Email
Zsubrits, Dr. Attila
Egyetemi docens

Mű típusa: Szakdolgozat
Felhasználói azonosító szám (ID): Krisztina Hegedüs
Dátum: 23 Jún 2025 11:36
Utolsó módosítás: 23 Jún 2025 11:36
URI: http://diploma.uni-sopron.hu/id/eprint/14545

Actions (login required)

Tétel nézet Tétel nézet