Mansa, Ágota (2024) Fenntartható marketingeszközök megjelenése a közösségi közlekedésben. BA/BSc, Lámfalussy Sándor Közgazdaságtudományi Kar (volt Közgazdaságtudományi Kar).
PDF
KBAN-24_42.pdf Hozzáférés joga: Csak nyilvántartásba vett egyetemi IP-kről nyitható meg Download (913kB) |
Absztrakt (kivonat)
Jelen dolgozatommal a marketingeszközöket és az azok fenntartható közlekedésre, valamint az utasokra gyakorolt hatásait szeretném bemutatni magyar vállalatok példáján keresztül. A tanulmány célja, hogy bemutassam, a tudatosság egyre jelentősebb a személyszállítás marketing területén is Dolgozatom első részében a fenntartható marketing elméleti hátterét mutatom be. Elemzem az ökomarketing különböző szintjeit és dimenzióit, valamint a vállalati stratégiákat, amelyek a fenntarthatóságot előtérbe helyezik. Fontosnak tartottam a gazdaság szereplőinek tudatosságát és ezen szegmensek elkülönítését bemutatni. Részletezem a fogyasztói döntéshozatal folyamatát, az igények felismerésétől kezdve, az információgyűjtésen át a döntés meghozataláig. Ismertetem a vásárlási döntéseket befolyásoló motivációs tényezőket, összefüggésben a fogyasztói elvárásokkal és a tartózkodási szükségletekkel. A második fejezetben a fenntartható marketingeszközök vállalati alkalmazását elemzem, különös figyelemmel arra, hogy az elméleti keretek hogyan érvényesülnek a gyakorlatban. Ezen túlmenően kitérek a személyszállítás fogyasztói oldalára is, és elemzem a közlekedési szolgáltatások igénybe vevőinek attitűdjeit. A harmadik fejezet a közlekedési szektor jelentősebb szereplőit mutatja be, különös tekintettel az általuk alkalmazott fenntarthatósági marketingeszközökre. A negyedik fejezetben primer kutatásom eredményeit ismertetem, melynek célja a marketinghatások és a fenntarthatósági tudatosság felmérése volt. Kvantitatív, kérdőíves kutatási módszert alkalmaztam, illetve kvalitatív mélyinterjút végeztem. A közlekedők fenntarthatósággal kapcsolatos attitűdjeit, motivációit vizsgáltam. Az adatok alapján négy csoportot alakítottam ki, amelyek eltérő viszonyulást mutatnak a fenntarthatósághoz és a közlekedéshez. A kérdőív segítségével a személyszállítási szolgáltatásokkal kapcsolatos elégedettséget is mértem, mivel a vállalatok versenyképessége szempontjából meghatározó szerepet játszik a jól kidolgozott marketingstratégia. Az eredmények alapján arra a következtetésre jutottam, hogy bár a fenntarthatóság szempontjából tudatosan közlekedő réteg még szűk hazánkban, a fogyasztók széles köre érdeklődik az ilyen típusú információk iránt. A dolgozatom zárásaként javaslatokat fogalmaztam meg
Magyar cím
Fenntartható marketingeszközök megjelenése a közösségi közlekedésben
Angol cím
The emergence of sustainable marketing tools in public transportation
Intézmény
Soproni Egyetem
Kar
Lámfalussy Sándor Közgazdaságtudományi Kar (volt Közgazdaságtudományi Kar)
Tanszékcsoport/intézet
LKK - Üzleti Tanulmányok Intézet
Szak
LKK - Gazdálkodási és menedzsment alapszak (BA)
Témavezető(k)
Helyi kari azonosító
KBAN-24/42
Mű típusa: | Szakdolgozat |
---|---|
Felhasználói azonosító szám (ID): | Ágota Mansa |
Dátum: | 18 Dec 2024 09:58 |
Utolsó módosítás: | 18 Dec 2024 09:58 |
URI: | http://diploma.uni-sopron.hu/id/eprint/13352 |
Actions (login required)
Tétel nézet |