Az óvodáskorú gyermek érzelmi intelligencia fejlesztése

Josziv-Szolga, Szabina (2024) Az óvodáskorú gyermek érzelmi intelligencia fejlesztése. BA/BSc, Benedek Elek Pedagógiai Kar.

[thumbnail of szakdolgozat_Josziv-Szolga Szabina_HJJNUS.pdf] PDF
szakdolgozat_Josziv-Szolga Szabina_HJJNUS.pdf
Hozzáférés joga: Csak nyilvántartásba vett egyetemi IP-kről nyitható meg

Download (759kB)

Absztrakt (kivonat)

Szakdolgozatom az óvodáskorú gyermek érzelmi intelligencia fejlesztésének kutatására irányul. Ismertetni fogom mind az értelmi és mind az érzelmi intelligencia főbb kutatásait, fontosságait, az évek során megfogalmazott definícióit. Az érzelmeket is definiáltam, bemutattam hat összetevőjét, az érzelmek kialakulását és azoknak a csoprotosítását. Ezen kívül megemlítettem az óvodáskorú gyermekek sajátosságait, a mesét, szerepének fontosságát és végezetül a mese hogyan tudja fejleszteni a gyermekek érzelmi intelligenciáját. Kutatásomban nagy hangsúlyt fektettem a gyakorlatiasságra, és a tapasztalatszerzésre. Egy meseterápiás foglalkozáson vettem részt egy vegyes életkorú óvodai csoporttal együtt, majd egy mesepedagógussal interjút készítettem, hogy a gyakorlati tapasztalást alátámaszthassam hiteles elméleti információkkal.

Magyar cím

Az óvodáskorú gyermek érzelmi intelligencia fejlesztése

Angol cím

Development the emotional intelligence of the children in the kindergarden

Intézmény

Soproni Egyetem

Kar

Benedek Elek Pedagógiai Kar

Tanszékcsoport/intézet

BPK - Neveléstudományi és Pszichológiai Intézet

Szak

BPK - Óvodapedagógus (BA)

Témavezető(k)

Témavezető neve
Beosztás, tudományos fokozat, intézmény
Email
Vigh-Dajcs, Bernadett
Mesteroktató

Mű típusa: Szakdolgozat
Felhasználói azonosító szám (ID): Szabina Josziv-Szolga
Dátum: 17 Szep 2024 08:55
Utolsó módosítás: 17 Szep 2024 08:55
URI: http://diploma.uni-sopron.hu/id/eprint/12926

Actions (login required)

Tétel nézet Tétel nézet