Kótai, Sára (2024) Az élmény és tapasztalatszerzés szerepe az óvodás gyermek gondolkodásfejlődésében. BA/BSc, Benedek Elek Pedagógiai Kar.
PDF
Szakdolgozat_Kótai Sára_RH8MYX .pdf Hozzáférés joga: Csak nyilvántartásba vett egyetemi IP-kről nyitható meg Download (13MB) |
Absztrakt (kivonat)
Szakdolgozatomban azt vizsgáltam, hogy milyen szerepe van az önálló tapasztalatszerzésnek és az élményeknek az óvodás korú gyermekek gondolkodásfejlődésében. Mi az óvodapedagógus felelőssége ebben a témában. Az elmélet gyakorlattal való alátámasztásának egy projekt elemzését választottam. Ezt elemezve bebizonyítható, hogy nevelési szempontból mennyivel gazdagabb egy valódi élethelyzet megélése, mint a mesterséges fejlesztés. Kutatási módszerként szülőknek kiadott kérdőívet választottam. A kérdőívekből kiderül, hogy a megkérdezettek nagy többsége szerint gyermeke nagyon szeret az óvodában, nagyon sokat fejlődik. A megkérdezettek nagy többsége azt gondolja magáról, hogy részletes tájékoztatást kap gyermeke fejlődéséről, problémáival, bizalommal fordulhat az óvodapedagógusokhoz, véleményét figyelembe veszik és bevonják az óvodában folyó nevelési munkába. Minden megkérdezett fontosnak tartja az óvodában szerzett tapasztalatokat, élményeket gyermeke fejlődése szempontjából.
Magyar cím
Az élmény és tapasztalatszerzés szerepe az óvodás gyermek gondolkodásfejlődésében
Angol cím
The role of experience and perception in the cognitive development of preschool children
Intézmény
Soproni Egyetem
Kar
Tanszékcsoport/intézet
BPK - Neveléstudományi és Pszichológiai Intézet
Szak
Témavezető(k)
Mű típusa: | Szakdolgozat |
---|---|
Felhasználói azonosító szám (ID): | Sára Kótai |
Dátum: | 17 Szep 2024 08:53 |
Utolsó módosítás: | 17 Szep 2024 08:53 |
URI: | http://diploma.uni-sopron.hu/id/eprint/12834 |
Actions (login required)
Tétel nézet |