A digitális eszközök hatása a kisgyermekkorra A szülői tudatosság mértéke

Bartal, Csenge Kata (2024) A digitális eszközök hatása a kisgyermekkorra A szülői tudatosság mértéke. Egyéb, Benedek Elek Pedagógiai Kar.

[thumbnail of Szakdolgozat.pdf] PDF
Szakdolgozat.pdf
Hozzáférés joga: Csak nyilvántartásba vett egyetemi IP-kről nyitható meg

Download (627kB)

Absztrakt (kivonat)

Szakdolgozatomban a digitális eszközök kisgyermekekre gyakorolt pozitív és negatív hatásait vizsgáltam a 0-6 éves korosztályban. Három hipotézist állítottam fel, melyeket szakirodalmi áttekintés és egy szülőknek szánt online kérdőíves kutatás kiértékelésével kívántam beigazolni, vagy megcáfolni. A három hipotézisem a következők voltak: A digitális eszközök használata a kisgyermekek fejlődését beleértve a kognitív, szociális és motoros készségeiket negatívan befolyásolja. A kisgyermekek az ajánlottnál jóval több digitális ingert kapnak. A szülők nagy része tisztában van a negatív hatásokkal, de kevesen tesznek ellene. Az IKT- eszközök hatását a gyerekek különböző fejlődési területeire vonatkozóan a szakirodalmi áttekintésben korábbi kutatásokat összegezve mutattam be. Mindezeket összevetve a saját kérdőíves kutatási eredményeimmel mind a három feltevésem beigazolódott.

Magyar cím

A digitális eszközök hatása a kisgyermekkorra A szülői tudatosság mértéke

Angol cím

The Impact of Digital Devices on Early Childhood The Level of Parental Awareness

Intézmény

Soproni Egyetem

Kar

Benedek Elek Pedagógiai Kar

Tanszékcsoport/intézet

BPK - Neveléstudományi és Pszichológiai Intézet

Szak

BPK - Magyar hagyományőrzés mesepedagógiával pedagógus-szakvizsgára felkészítő szak (PSZV)

Témavezető(k)

Témavezető neve
Beosztás, tudományos fokozat, intézmény
Email
Katona, Dr. György
egyetemi docens, PhD

Mű típusa: Szakdolgozat
Felhasználói azonosító szám (ID): Csenge Kata Bartal
Dátum: 17 Szep 2024 08:49
Utolsó módosítás: 17 Szep 2024 08:49
URI: http://diploma.uni-sopron.hu/id/eprint/12732

Actions (login required)

Tétel nézet Tétel nézet