Kovács, Borbála Sarolta (2024) A pedagógus presztízse és motivációja a posztmodern korban. BA/BSc, Benedek Elek Pedagógiai Kar.
PDF
Kovács Borbála Sarolta- A pedagógus presztízse és motivációja a posztmodern korban- Szakdolgozat.pdf Hozzáférés joga: Csak nyilvántartásba vett egyetemi IP-kről nyitható meg Download (1MB) |
Absztrakt (kivonat)
A 2023/ 24- es tanévben készült szakdolgozatom témájául a pedagógus presztízsének és motivációjának kutatását választottam a posztmodern korban, azaz napjainkban. Munkámban foglalkoztam a motivációs elméletekkel, mint Maslow szükségletpiramisával, Alderfel ERG elméletével, illetve Deci és Harlow intrinzik motivációs elméletével, Pink: Motiváció 3.0 értekezése mentén. Ezen elméletet vetítettem rá később kutatásom során a pedagógusok munkavégzési motivációjával. Vajon a pedagógusoknak fontos külső motiváció a pénz? Lehetővé teszi számukra a munkaadó intézmény az előrelépés, a szakmai fejlődés lehtőségét? Rövid neveléstörténeti áttekintés után az őskortól napjainkig, bemutatom a 2024. februárjában végzett kutatás eredményeit arról, hogy milyen a magyarországi pedagógusok hozzáállása a nevelői munkához, miként valósul meg a kétoldalú kommunikáció pozitív és negatív vélemények helyzetében.
Magyar cím
A pedagógus presztízse és motivációja a posztmodern korban
Angol cím
The prestige and motivation of the pedagogue in the postmodern age
Intézmény
Soproni Egyetem
Kar
Tanszékcsoport/intézet
BPK - Neveléstudományi és Pszichológiai Intézet
Szak
BPK - Német nemzetiségi óvodapedagógus (BA)
Témavezető(k)
Mű típusa: | Szakdolgozat |
---|---|
Felhasználói azonosító szám (ID): | Borbála Sarolta Kovács |
Dátum: | 17 Szep 2024 08:46 |
Utolsó módosítás: | 17 Szep 2024 08:46 |
URI: | http://diploma.uni-sopron.hu/id/eprint/12648 |
Actions (login required)
Tétel nézet |