Tóth, Eszter (2024) Sajátos nevelési igényű tanulók integrációs feltételei a többségi intézményekben a pedagógusi attitűdök alapján. BA/BSc, Benedek Elek Pedagógiai Kar.
PDF
Szakdolgozat_TóthEszter_esvywy.pdf Hozzáférés joga: Csak nyilvántartásba vett egyetemi IP-kről nyitható meg Download (1MB) |
Absztrakt (kivonat)
A társadalom sokszínűsége az oktatásban is megjelenik. Az eredményes társadalmi beilleszkedést már gyermekkorban megalapozzuk az együttnevelés lehetőségének megteremtésével. Az oktatási intézményekben a sajátos nevelési igényű gyermekek integrációjának sikeressége összetett folyamat. Különböző háttérrel rendelkező és eltérő fejlődési utat bejáró gyermekek elé az iskola olyan célokat állít, melyek mindenki számára teljesíthetőek, ugyanakkor törekedik a személyre szabott tanulási utat biztosítani minden egyén számára. Az egyenlő esélyek megteremtéshez az egyéni sajátosságokat figyelembe véve a körülmények alakításával igyekszik hozzájárulni. A tárgyi feltételek mellet a megfelelő személyi feltételek biztosítására törekszik. Ennek egyik legfontosabb eleme a pedagógus, aki magatartásával példaértékű a felnövekvő nemzedék számára. A diákok az oktató-nevelő munkát folytató személyek mintáját követik, így a többségi intézmények pedagógusainak hozzáállása az atipikusan fejlődő gyermekek integrálását tekintve nagyon fontos tényező. Dolgozatomban a pedagógusok attitűdjét vizsgáltam a többségi intézményekben a sajátos nevelési igényű gyermekek integrációjának szempontjából.
Magyar cím
Sajátos nevelési igényű tanulók integrációs feltételei a többségi intézményekben a pedagógusi attitűdök alapján
Angol cím
Conditions for integration of children with special educational needs and disabilities according to attitude of teachers
Intézmény
Soproni Egyetem
Kar
Tanszékcsoport/intézet
BPK - Neveléstudományi és Pszichológiai Intézet
Szak
Témavezető(k)
Mű típusa: | Szakdolgozat |
---|---|
Felhasználói azonosító szám (ID): | Eszter Tóth |
Dátum: | 17 Szep 2024 08:44 |
Utolsó módosítás: | 17 Szep 2024 08:44 |
URI: | http://diploma.uni-sopron.hu/id/eprint/12596 |
Actions (login required)
Tétel nézet |