Schönwald, Gyöngyi (2024) Beilleszkedési, tanulási, magatartási nehézséggel küzdő kisiskolás gyerekek kinetikus iskolarajzainak üzenete. Egyéb, Benedek Elek Pedagógiai Kar.
PDF
szakdolgozat_schönwaldgyöngyi_a023uk.pdf Hozzáférés joga: Csak nyilvántartásba vett egyetemi IP-kről nyitható meg Download (1MB) |
Absztrakt (kivonat)
Kutatásomban a beilleszkedési, tanulási, magatartási nehézséggel küzdő kisiskolás gyerekek kinetikus iskolarajzait vizsgálom, összehasonlítva azt a tipikus fejlődésű kortársaik munkáival. A kinetikus rajzelemzés módszerével a gyerekek személyiségéről, társaikhoz, tanáraikhoz fűződő viszonyukról, lelkiállapotukról, iskolai kötődésükről szeretnék mélyebb, pontosabb képet kapni. A dolgozatom elméleti részében a különböző rajztesztek történeti hátterét járom körbe, majd a kinetikus rajztesztek változatairól, módszeréről írok. Kitérek a Szabó- Virányi féle iskolai kötődést vizsgáló kutatási eredményekre is. Leendő fejlesztőpedagógusként, elsősorban a beilleszkedési, tanulási, magatartási nehézséggel küzdő kisiskolás gyerekek rajzainak vizsgálatára fókuszálok, de bizonyos megfigyelési szempontok összehasonlító elemzésével, statisztikai kimutatással, érintem a korcsoport tipikus fejlődésű tanulóit is. Hipotéziseim a következők: 1. Különbséget mutatnak a tipikus fejlődésű és a beilleszkedési, tanulási, magatartási nehézséggel küzdő gyerekek kinetikus iskolarajzai. 2. A beilleszkedési, tanulási, magatartási nehézséggel küzdő gyerekek rajzaiban nem a tanórai, inkább a szabadidőhöz, sporthoz köthető baráti kapcsolatok a jellemzőek. 3. Több a pozitív tanárkép ábrázolás a rajzokon, mint a negatív. 4. A Szabó- Virányi féle iskolai kötődést vizsgáló kutatási eredmények összetevői, megjelennek a kisiskolás gyerekek kinetikus iskolarajzaiban.
Magyar cím
Beilleszkedési, tanulási, magatartási nehézséggel küzdő kisiskolás gyerekek kinetikus iskolarajzainak üzenete
Angol cím
The message of the kinetic school drawings of elementary school students with integrational, learning and behavioral difficulties
Intézmény
Soproni Egyetem
Kar
Tanszékcsoport/intézet
BPK - Neveléstudományi és Pszichológiai Intézet
Szak
BPK - Fejlesztőpedagógia (PSZV)
Témavezető(k)
Mű típusa: | Szakdolgozat |
---|---|
Felhasználói azonosító szám (ID): | Gyöngyi Schönwald |
Dátum: | 04 Szep 2024 14:10 |
Utolsó módosítás: | 04 Szep 2024 14:10 |
URI: | http://diploma.uni-sopron.hu/id/eprint/12347 |
Actions (login required)
Tétel nézet |