Takács, Boglárka (2024) Elhanyagoló szülői attitűd hatása az iskolaérettségre. BA/BSc, Benedek Elek Pedagógiai Kar.
PDF
nyomtatható szakdolgozat.pdf Hozzáférés joga: Csak nyilvántartásba vett egyetemi IP-kről nyitható meg Download (1MB) |
Absztrakt (kivonat)
Szilárd meggyőződésem, hogy a szülői nevelési attitűd befolyásolja a gyermek teljesítményét. Ennek tükrében, dolgozatom elkészítése során, az elhanyagoló szülői attitűd hatását vizsgáltam az iskolaérettségre. Megismertem a szakirodalom által, az elhanyagoló nevelés jegyeit, az iskolaérettség kritériumrendszerét. Ezt követően óvodás korú gyermekek szülei, és óvodapedagógusok körében mértem fel, hogy milyen az elhanyagoló szülői nevelésben részesülő gyermek, illetve ez hogyan hat a fejlődésére, majd az iskolaérettségére. Kutatómunkám során, összesítve, 118 véleményt vizsgáltam meg, mely kutatás nem tekinthető reprezentatívnak, mégis kijelenthetem, hogy az összegzett vélemények alkalmasak egy általános átfogó kép megrajzolására. Google Forms használatával készítettem a kérdőíveket, a szülőknek szóló űrlapot a Facebook oldalamra tettem ki, ahol több ember is megosztotta; illetve az óvodapedagógusi kérdőívet egy óvodapedagógusi csoportba tettem közzé,ahol pedagógusok töltötték ki az űrlapot. A hipotéziseim kutatásom során beigazolódtak: a ráhagyó és az elhanyagoló szülői attitűd van arányaiban-többségben napjainkban ; a szülői nevelési stílus nagymértékben befolyásolja a gyermek iskolaérettségét; az óvoda elősegíti a gyermek iskolaérettségét illetve, a szülői hatások a gyermek teljesítményét befolyásolják. Kutatási eredményeim alapján leginkább szociális és lelki téren érezhető az elhanyagolt gyermek fejlődésében a lemaradás. Az óvodai nevelés során, az ilyen gyermekre fokozottan figyelni kell, tevékenység- szabadjáték során is. A hiányosságokat részben lehet pótolni, azokra a területekre összpontosítva, amely nélkülözhetetlen az iskolába lépés feltételeinek.
Magyar cím
Elhanyagoló szülői attitűd hatása az iskolaérettségre
Angol cím
The effect of neglectful parental attitudes on school completion
Intézmény
Soproni Egyetem
Kar
Tanszékcsoport/intézet
BPK - Neveléstudományi és Pszichológiai Intézet
Szak
Témavezető(k)
Mű típusa: | Szakdolgozat |
---|---|
Felhasználói azonosító szám (ID): | Boglárka Takács |
Dátum: | 13 Szep 2024 08:46 |
Utolsó módosítás: | 13 Szep 2024 08:46 |
URI: | http://diploma.uni-sopron.hu/id/eprint/12345 |
Actions (login required)
Tétel nézet |