A mesefilmek hatása az óvodáskorú gyermekek empátiájának alakulására

Vejtasa, Emilia (2023) A mesefilmek hatása az óvodáskorú gyermekek empátiájának alakulására. BA/BSc, Benedek Elek Pedagógiai Kar.

[thumbnail of Vejtasa Emilia- A mesefilmek hatása az óvodáskorú gyermekek empátiájának alakulására-szakdolgozat.pdf] PDF
Vejtasa Emilia- A mesefilmek hatása az óvodáskorú gyermekek empátiájának alakulására-szakdolgozat.pdf
Hozzáférés joga: Csak nyilvántartásba vett egyetemi IP-kről nyitható meg

Download (4MB)

Absztrakt (kivonat)

Mióta megállapították, hogy az érzelmi intelligenciának ugyanakkora szerepe van az egyén boldogulásának megvalósulásában, mint az értelmi intelligenciának, ez a téma megkerülhetetlenné vált. Ezért az érzelmi intelligencia és az empátia a pszichológia tudományának egyik leginkább kedvelt kutatási területe. Azonban kevés figyelmet kap hazai viszonylatban az a kérdés, hogy a gyermekkor elején, óvodáskorban milyen szinten van a gyermekek EQ-ja és az empátiájuk. Valamint, hogy a gyermekekre az egyik legnagyobb hatást gyakorló tartalmak - a mesefilmek - miként befolyásolják ezt. A dolgozatban az empátiára irányuló kérdésekkel, helyzetfelismeréssel és rajzolásos feladattal történő kutatás ezt volt hivatott felmérni. A kutatás azt az eredményt hozta, hogy a mesefilmek nincsenek negatív hatással a gyermekek empatikus fejlődésére. A megfelelő tartalmak még segítik is őket benne.

Magyar cím

A mesefilmek hatása az óvodáskorú gyermekek empátiájának alakulására

Angol cím

The impact of fairy tale movies on the development of empathy in preschool children

Intézmény

Soproni Egyetem

Kar

Benedek Elek Pedagógiai Kar

Tanszékcsoport/intézet

BPK - Neveléstudományi és Pszichológiai Intézet

Szak

BPK - Csecsemő- és kisgyermeknevelő (BA)

Témavezető(k)

Témavezető neve
Beosztás, tudományos fokozat, intézmény
Email
Mundy, Péter
Tanársegéd

Mű típusa: Szakdolgozat
Felhasználói azonosító szám (ID): Emilia Vejtasa
Dátum: 25 Júl 2023 09:23
Utolsó módosítás: 25 Júl 2023 09:23
URI: http://diploma.uni-sopron.hu/id/eprint/11061

Actions (login required)

Tétel nézet Tétel nézet