Csendjáték az óvodában

Takácsné Tar, Beáta (2023) Csendjáték az óvodában. BA/BSc, Benedek Elek Pedagógiai Kar.

[thumbnail of Takácsné Tar Beáta - Csendjáték az óvodában - Szakdolgozat.pdf] PDF
Takácsné Tar Beáta - Csendjáték az óvodában - Szakdolgozat.pdf
Hozzáférés joga: Csak nyilvántartásba vett egyetemi IP-kről nyitható meg

Download (885kB)

Absztrakt (kivonat)

Szakdolgozatom témájául a „Csendjáték az óvodában” (Silent game in the Nursery) címet azért választottam, mert a mai felgyorsult, ingergazdag XXI. században érdekesnek találom a témát. Másrészt, mert Maria Montessori (1870. augusztus 31-1952. május 06.) olasz orvos, pedagógus életét és pedagógiai tevékenységét példaértékűnek tartom. Teljes életét a minden korosztályt érintő pedagógiának szentelte, amelyben szép eredményeket ért el. Montessori szerint fontos óvodai környezetben a csend biztosítása és annak megélése a mindennapokban. Erre van egy sajátos módszere: a csendjáték, amit a gyerekek jókedvűen, felszabadultan játszanak annak ellenére, hogy ez egy fegyelmező játék, és a végén még jutalmat sem kapnak. A játék során a gyermekek megtanulnak viselkedni. Kutatómunkám kérdései: Hogyan játsszák az óvodáskorú gyermekek különböző területeken a csendjátékot? Milyen területeket fejleszt? Örömmel végzik-e azt a gyerekek? Kutatási módszerem a félig strukturált interjú. Interjút készítek egy budapesti Montessori óvoda vezetőjével, a Magyarországi Montessori Egyesület Elnökével, egy pápai gyermekjóga oktatóval, egy pápai logopédussal, és egy pápai gyógypedagógussal. A kutatásom eredményeként megtudtam, hogy az óvodáskorú gyermekek a csendjátékot hogyan játsszák a Montessori óvodákban, a logopédiai foglalkozáson és a gyermekjógán. Továbbá, hogy a csendjáték fejleszti a koncentrációt, megfigyelőképességet, hallást, gondolkodást, szókincset, társas kapcsolatokat, együttműködő képességet, mozgáskoordinációt, kézügyességet, ritmusérzéket. A gyerekek ugyanúgy várják és örömmel játsszák, mint a kis Bambinik. Úgy gondolom, hogy ennek a rövid, kedves, örömteli játéknak az óvodai pedagógiai programban ott lenne a helye, mert könnyen kivitelezhető, és rendkívüli a fejlesztő hatása. Olyannyira megérintett Montessori munkája, elhivatottsága, szenvedélye, módszertana, hogy célul tűztem ki e területen önmagam képzését, az alapfokú Montessori tanfolyam elvégzését, mely által a fejlesztőpedagógusi munkámat még eredményesebbé és színesebbé tehetem.

Magyar cím

Csendjáték az óvodában

Angol cím

Silent game in the Nursery

Intézmény

Soproni Egyetem

Kar

Benedek Elek Pedagógiai Kar

Tanszékcsoport/intézet

BPK - Művészeti és Sporttudományi Intézet

Szak

BPK - Óvodapedagógus (BA)

Témavezető(k)

Témavezető neve
Beosztás, tudományos fokozat, intézmény
Email
Árvayné Nezvald, Anett
művésztanár

Mű típusa: Szakdolgozat
Felhasználói azonosító szám (ID): Beáta Takácsné Tar
Dátum: 15 Jún 2023 11:35
Utolsó módosítás: 15 Jún 2023 11:35
URI: http://diploma.uni-sopron.hu/id/eprint/10987

Actions (login required)

Tétel nézet Tétel nézet