Bölcsődei szakmai szabályozók és megvalósulásuk vizsgálata

Gritzné Pápai, Eszter (2023) Bölcsődei szakmai szabályozók és megvalósulásuk vizsgálata. MA/MSc, Benedek Elek Pedagógiai Kar.

[thumbnail of Bölcsődei-szakmai-szabályozók-és-megvalósulásuk-vizsgálata.pdf] PDF
Bölcsődei-szakmai-szabályozók-és-megvalósulásuk-vizsgálata.pdf
Hozzáférés joga: Csak nyilvántartásba vett egyetemi IP-kről nyitható meg

Download (892kB)

Absztrakt (kivonat)

Diplomamunkámban a bölcsődei szakmai szabályozókat, s azok gyakorlatban történő megvalósulását vizsgálom, a különböző kisgyermeknevelő képzések kontextusában. A vizsgálat során először a bölcsődék rövid történetét tekintem át, fókuszban a szakmai módszertani szervezetek alakulásával a kezdetektől napjainkig, valamint a bölcsődék működésének jogi hátterét. Fontos a bölcsődei tartalmi és szakmai szabályozók értelmezése is a kutatás szempontjából, így ismertetem azokat a szakmai módszertani leveleket és útmutatókat, melyek meghatározóak a bölcsődei ellátásban. A bölcsődés korú gyermekek életkori sajátosságait is bemutatom, s a kutatás szempontjából lényeges változásokat a szakemberképzésben. Vizsgálatomban arra keresem a választ, hogy a megfelelő szakmai szabályozók – és a minimumkövetelményeket leíró standard - ismeretében miért nem lehetséges a nevelési-gondozási feladatok egységes megvalósulása a bölcsődékben? Kutatásomat egy intézményhálózathoz tartozó több bölcsőde kisgyermeknevelői körében végzem, a szóbeli és írásbeli kikérdezés kvalitatív módszereivel. Interjúk során azt vizsgálom, hogy „mit tudunk, és mit teszünk”, vagyis a különböző képzéstípusokban az elméleti képzés anyagának gyakorlati megvalósulása közötti viszonyt, míg kérdőív segítségével fókuszáltan mérem fel az egyes tevékenységterületekhez kapcsolódó szabályozók ismeretét. A vizsgálat eredményei alátámasztják feltételezéseimet, miszerint a szakmai módszertani szervezetek és szakmai képzések változásaival párhuzamosan alakult ki a szakmódszertan alkalmazásában a jelenlegi bölcsődei ellátásban tapasztalható megosztottság, sokszínűség.

Magyar cím

Bölcsődei szakmai szabályozók és megvalósulásuk vizsgálata

Angol cím

Examination of nursery professional regulators and their implementation

Intézmény

Soproni Egyetem

Kar

Benedek Elek Pedagógiai Kar

Tanszékcsoport/intézet

BPK - Neveléstudományi és Pszichológiai Intézet

Szak

BPK - Neveléstudomány (MA)

Témavezető(k)

Témavezető neve
Beosztás, tudományos fokozat, intézmény
Email
Kissné Zsámboki, Réka
egyetemi docens, dékánhelyettes

Mű típusa: Diplomadolgozat (MA/MSc)
Felhasználói azonosító szám (ID): Eszter Gritzné Pápai
Dátum: 25 Júl 2023 09:13
Utolsó módosítás: 11 Szep 2023 12:17
URI: http://diploma.uni-sopron.hu/id/eprint/10813

Actions (login required)

Tétel nézet Tétel nézet