Kungli, Péter Istvánné (2023) A fejlesztőpedagógus szerepe, a gyengéd óvoda-iskola átmenet megteremtésében. Egyéb, Benedek Elek Pedagógiai Kar.
PDF
szakdolgozat_kunglipéteristvánné_J92ZI0.pdf Hozzáférés joga: Csak nyilvántartásba vett egyetemi IP-kről nyitható meg Download (1MB) |
Absztrakt (kivonat)
Szakdolgozatom írásával arra vállalkoztam, hogy megvizsgáljam az gyengéd óvoda-iskola átmenet megteremtésének nehézségeit. Széles körben folytattam mennyiségi adatgyűjtést. A vizsgálati célpopuláció, az óvodapedagógusok és fejlesztőpedagógusok voltak. Kérdőíves vizsgálatot használtam. A kutatásom eredménye alátámasztotta a hipotézisem, melyben azt fogalmaztam meg, hogy az óvoda-iskola átmenet zökkenőmentességének kialakításában nagy segítséget adhat a fejlesztőpedagógus munkája az óvodáskorú gyermeknél, mint prevenciós, mint korrekciós fejlesztés gyakorlati formáinak alkalmazásával. Beigazolódott az az állításom, hogy az óvodában, külön helyiségben való egyéni fejlesztés, hatékonyabb, mint a csoportban, a többi gyermek között. Kutatásom szerint, megdőlt az a feltevésem, miszerint, az óvodák többsége nem rendelkezik a külön helységben való egyéni fejlesztéshez szükséges tárgyi és személyi feltétellel. Igaz, hogy ennek a kutatásnak az eredményei azt tükrözik, hogy nagy részben a feltételek adottak, mégis azt gondolom, hogy akkor lehetnénk elégedettek, ha ez az óvodák 100%-ban megoldott lehetne, és ez által minden gyermek a legoptimálisabb fejlesztésben részesülhetne.
Magyar cím
A fejlesztőpedagógus szerepe, a gyengéd óvoda-iskola átmenet megteremtésében
Angol cím
The role of the teacher for children with special needs, creating a soft transition between nursery and school
Intézmény
Soproni Egyetem
Kar
Tanszékcsoport/intézet
BPK - Neveléstudományi és Pszichológiai Intézet
Szak
BPK - Fejlesztőpedagógia (PSZV)
Témavezető(k)
Mű típusa: | Szakdolgozat |
---|---|
Felhasználói azonosító szám (ID): | Péter Istvánné Kungli |
Dátum: | 25 Júl 2023 09:06 |
Utolsó módosítás: | 25 Júl 2023 09:06 |
URI: | http://diploma.uni-sopron.hu/id/eprint/10416 |
Actions (login required)
Tétel nézet |