A Nemzeti Dohányboltok megjelenésének hatása a dohányfogyasztási szokásokra

Karácsony László, (2015) A Nemzeti Dohányboltok megjelenésének hatása a dohányfogyasztási szokásokra. BA/BSc, Közgazdaságtudományi Kar.

[img] PDF
KBAN-15_63.pdf
Hozzáférés joga: Csak nyilvántartásba vett egyetemi IP-kről nyitható meg

Download (4Mb)

Abstract

A Nemzeti Dohányboltok megjelenését övező média viszhang még azok érdeklődését is felkeltette, akik a nemdohányzók táborát erősítette. Célom a tanulmányaim alatt elsajátított tudás segítségével az említett esemény hatásának megvizsgálása a dohányfogyasztási szokásokra vonatkozóan. Szekunder kutatásom alatt kitértem a törvénymódosítás politikai hattárére, melynek nem csak gazdasági, hanem egészségügyi céljai is voltak. A dohányfogyasztás visszaszorításának fontos lépésévé vált mely, nem csak a felnőtt dohányfogyasztókat ösztönzi a dohányfogyasztás mérséklésére, hanem a 18. életévét be nem töltött fiatalkorúakat is. Szekunder kutatásom alapján elmondható, hogy a Nemzeti Dohányboltok nyújtotta korlátozások hatékonysága kimutatható a kiskorúak dohányfogyasztásáról szóló 2013 utáni kutatásokban. Primer kutatást végeztem a kérdőíves lekérdezéssel, valamint annak érdekében, hogy a begyűjtött eredményeket teljes körűen megértsem, mélyinterjúkat is végeztem. Ezeket a kutatási eredményeket kielemezve kimutatható a dohányfogyasztók negatív attitűdje a Nemzeti Dohányboltokkal szemben, melyet az akkori dohányárusító helyek számának drasztikus csökkentése is kiváltott. Szakdolgozatom által kimutatom a vásárlási és ezzel egyidejű fogyasztói szokásaiknak változását is, melyek az árérzékenységre vezethető vissza. A magas árak nem vezetnek első sorban leszokáshoz, inkább a dohánytermék típúsának változtatására. A szakdolgozatom céljaként kitűzött feladatok bemutatásával és a hipotézisem bizonyításával elmondható, hogy a Nemzeti Dohányboltok megjelenése és az ezzel egy idejű dohánytermékek árszintemelkedése magatartás változásokat idézett elő a dohányfogyasztókban.

Magyar cím

A Nemzeti Dohányboltok megjelenésének hatása a dohányfogyasztási szokásokra

Angol cím

Effects of appearance of "Nemzeti Dohánybolt" (National Tobacco) in habits of tobacco consumers

Institution

Nyugat-magyarországi Egyetem

Faculty

Közgazdaságtudományi Kar

Tanszékcsoport/intézet

KTK - Üzleti Tudományok Intézet

Specialization

KTK - Kereskedelem és marketing alapszak (BA)

Témavezető(k)

Témavezető neveBeosztás, tudományos fokozat, intézményEmail
Mészáros Katalin, Dr. Egyetemi docens, Üzleti Tudományok Intézetmkatalin@ktk.nyme.hu

Local id

KBAN-15/63

Item Type: Szakdolgozat
Depositing User: Karácsony László
Date Deposited: 2015. Nov. 25. 14:09
Last Modified: 2015. Nov. 25. 14:09
URI: http://diploma.uni-sopron.hu/id/eprint/1004

Actions (login required)

View Item View Item