A Nemzeti Dohányboltok megjelenésének hatása a dohányfogyasztási szokásokra

Karácsony, László (2015) A Nemzeti Dohányboltok megjelenésének hatása a dohányfogyasztási szokásokra. BA/BSc, Lámfalussy Sándor Közgazdaságtudományi Kar (volt Közgazdaságtudományi Kar).

[thumbnail of KBAN-15_63.pdf] PDF
KBAN-15_63.pdf
Hozzáférés joga: Csak nyilvántartásba vett egyetemi IP-kről nyitható meg

Download (4MB)

Absztrakt (kivonat)

A Nemzeti Dohányboltok megjelenését övező média viszhang még azok érdeklődését is felkeltette, akik a nemdohányzók táborát erősítette. Célom a tanulmányaim alatt elsajátított tudás segítségével az említett esemény hatásának megvizsgálása a dohányfogyasztási szokásokra vonatkozóan. Szekunder kutatásom alatt kitértem a törvénymódosítás politikai hattárére, melynek nem csak gazdasági, hanem egészségügyi céljai is voltak. A dohányfogyasztás visszaszorításának fontos lépésévé vált mely, nem csak a felnőtt dohányfogyasztókat ösztönzi a dohányfogyasztás mérséklésére, hanem a 18. életévét be nem töltött fiatalkorúakat is. Szekunder kutatásom alapján elmondható, hogy a Nemzeti Dohányboltok nyújtotta korlátozások hatékonysága kimutatható a kiskorúak dohányfogyasztásáról szóló 2013 utáni kutatásokban. Primer kutatást végeztem a kérdőíves lekérdezéssel, valamint annak érdekében, hogy a begyűjtött eredményeket teljes körűen megértsem, mélyinterjúkat is végeztem. Ezeket a kutatási eredményeket kielemezve kimutatható a dohányfogyasztók negatív attitűdje a Nemzeti Dohányboltokkal szemben, melyet az akkori dohányárusító helyek számának drasztikus csökkentése is kiváltott. Szakdolgozatom által kimutatom a vásárlási és ezzel egyidejű fogyasztói szokásaiknak változását is, melyek az árérzékenységre vezethető vissza. A magas árak nem vezetnek első sorban leszokáshoz, inkább a dohánytermék típúsának változtatására. A szakdolgozatom céljaként kitűzött feladatok bemutatásával és a hipotézisem bizonyításával elmondható, hogy a Nemzeti Dohányboltok megjelenése és az ezzel egy idejű dohánytermékek árszintemelkedése magatartás változásokat idézett elő a dohányfogyasztókban.

Magyar cím

A Nemzeti Dohányboltok megjelenésének hatása a dohányfogyasztási szokásokra

Angol cím

Effects of appearance of "Nemzeti Dohánybolt" (National Tobacco) in habits of tobacco consumers

Intézmény

Nyugat-magyarországi Egyetem

Kar

Lámfalussy Sándor Közgazdaságtudományi Kar (volt Közgazdaságtudományi Kar)

Tanszékcsoport/intézet

x - ARCHIV KTK - Üzleti Tudományok Intézet (megszűnt: 2021.06.30.)

Szak

LKK - Kereskedelem és marketing alapszak (BA)

Témavezető(k)

Témavezető neve
Beosztás, tudományos fokozat, intézmény
Email
Mészáros, Katalin
Egyetemi docens, Üzleti Tudományok Intézet

Helyi kari azonosító

KBAN-15/63

Mű típusa: Szakdolgozat
Felhasználói azonosító szám (ID): László Karácsony
Dátum: 25 Nov 2015 14:09
Utolsó módosítás: 13 Szep 2023 10:28
URI: http://diploma.uni-sopron.hu/id/eprint/1004

Actions (login required)

Tétel nézet Tétel nézet