Online szállodai foglalási szokások vizsgálata a Greenfield Hotel Golf & Spa példáján keresztül

Tancsics Ádám, (2015) Online szállodai foglalási szokások vizsgálata a Greenfield Hotel Golf & Spa példáján keresztül. BA/BSc, Közgazdaságtudományi Kar.

[img] PDF
KBAN-15_67.pdf
Hozzáférés joga: Csak nyilvántartásba vett egyetemi IP-kről nyitható meg

Download (4Mb)

Abstract

Szakdolgozatom témájának kiválasztásánál nagy jelentősége volt a szakmai gyakorlatom során szerzett ismereteknek és tapasztalatoknak, amelyek során megismerhettem a turizmus és a marketing interakcióit a modern információs és kommunikációs technológia fejlődése mellett. Diplomamunkám célja, hogy a Greenfield Hotel példáján keresztül bemutassam az internet és a modern eszközök megjelenésével bekövetkezett változásokat mind a szálloda, mind a vendégek aspektusaiból. Éppen ezért a kutatásom során többféle módszer került alkalmazásra, hogy minél több szempontból értékelhessem a felállított hipotéziseket. A szálloda vizsgálata során a mélyinterjús módszert használtam, amelyet a szálloda marketing és értékesítési vezetőjével végeztem el. A vendégek vizsgálatánál a kérdőíves megkérdezést alkalmaztam, amely során a szálloda belföldi vendégeit kérdeztem meg online fogyasztói magatartásukról. A hipotéziseim értékeléséhez az empirikus kutatásom során kapott eredményeket és a korábban összegyűjtött szekunder információkat vetettem össze. A vizsgálat legfontosabb eredménye, hogy fontos az online jelenlét, a vendégek már az internet segítségével szerzik információjukat. Előtérbe helyezik az online marketing csatornákat, a klasszikus eszközökkel szemben. A rendelkezésre álló online eszközök széles körét ismerik és alkalmazzák is, továbbá nyitottak az újdonságok felé. Az online fogyasztói magatartásban bekövetkezett változást a szálloda is hamar felismerte, lépést tart a piaci trendekkel és törekszik a folyamatos fejlődésre. Célom a kutatással az volt, hogy bemutassam az online marketing jelentőségét a turisztikai ágazatban, rávilágítson arra, hogy a szabadidő turizmuson belül milyen szerepet tölt be az e-marketing, illetve annak eszköztára. Szakdolgozatom befejezéseként, a kutatás elméleti és gyakorlati hasznosíthatóságát is kifejtettem, illetve javaslatokat is tettem. Mivel Magyarországon alig született a turizmus iparágban az online marketinggel kapcsolatos tudományos igényű vizsgálat, a továbbiakban javasolható, hogy a jövőben kutatási téma legyen.

Magyar cím

Online szállodai foglalási szokások vizsgálata a Greenfield Hotel Golf & Spa példáján keresztül

Angol cím

A survey of online hotel booking habits through the example of Greenfield Hotel Golf & Spa

Institution

Nyugat-magyarországi Egyetem

Faculty

Közgazdaságtudományi Kar

Tanszékcsoport/intézet

KTK - Üzleti Tudományok Intézet

Specialization

KTK - Kereskedelem és marketing alapszak (BA)

Témavezető(k)

Témavezető neveBeosztás, tudományos fokozat, intézményEmail
Mészáros Katalin, Dr. egyetemi docensmkatalin@ktk.nyme.hu

Local id

KBAN-15/67

Item Type: Szakdolgozat
Depositing User: Tancsics Ádám
Date Deposited: 2015. Nov. 25. 13:58
Last Modified: 2015. Nov. 25. 13:58
URI: http://diploma.nyme.hu/id/eprint/980

Actions (login required)

View Item View Item