Online szállodai foglalási szokások vizsgálata a Greenfield Hotel Golf & Spa példáján keresztül

Tancsics, Ádám (2015) Online szállodai foglalási szokások vizsgálata a Greenfield Hotel Golf & Spa példáján keresztül. BA/BSc, Lámfalussy Sándor Közgazdaságtudományi Kar (volt Közgazdaságtudományi Kar).

[thumbnail of KBAN-15_67.pdf] PDF
KBAN-15_67.pdf
Hozzáférés joga: Csak nyilvántartásba vett egyetemi IP-kről nyitható meg

Download (4MB)

Absztrakt (kivonat)

Szakdolgozatom témájának kiválasztásánál nagy jelentősége volt a szakmai gyakorlatom során szerzett ismereteknek és tapasztalatoknak, amelyek során megismerhettem a turizmus és a marketing interakcióit a modern információs és kommunikációs technológia fejlődése mellett. Diplomamunkám célja, hogy a Greenfield Hotel példáján keresztül bemutassam az internet és a modern eszközök megjelenésével bekövetkezett változásokat mind a szálloda, mind a vendégek aspektusaiból. Éppen ezért a kutatásom során többféle módszer került alkalmazásra, hogy minél több szempontból értékelhessem a felállított hipotéziseket. A szálloda vizsgálata során a mélyinterjús módszert használtam, amelyet a szálloda marketing és értékesítési vezetőjével végeztem el. A vendégek vizsgálatánál a kérdőíves megkérdezést alkalmaztam, amely során a szálloda belföldi vendégeit kérdeztem meg online fogyasztói magatartásukról. A hipotéziseim értékeléséhez az empirikus kutatásom során kapott eredményeket és a korábban összegyűjtött szekunder információkat vetettem össze. A vizsgálat legfontosabb eredménye, hogy fontos az online jelenlét, a vendégek már az internet segítségével szerzik információjukat. Előtérbe helyezik az online marketing csatornákat, a klasszikus eszközökkel szemben. A rendelkezésre álló online eszközök széles körét ismerik és alkalmazzák is, továbbá nyitottak az újdonságok felé. Az online fogyasztói magatartásban bekövetkezett változást a szálloda is hamar felismerte, lépést tart a piaci trendekkel és törekszik a folyamatos fejlődésre. Célom a kutatással az volt, hogy bemutassam az online marketing jelentőségét a turisztikai ágazatban, rávilágítson arra, hogy a szabadidő turizmuson belül milyen szerepet tölt be az e-marketing, illetve annak eszköztára. Szakdolgozatom befejezéseként, a kutatás elméleti és gyakorlati hasznosíthatóságát is kifejtettem, illetve javaslatokat is tettem. Mivel Magyarországon alig született a turizmus iparágban az online marketinggel kapcsolatos tudományos igényű vizsgálat, a továbbiakban javasolható, hogy a jövőben kutatási téma legyen.

Magyar cím

Online szállodai foglalási szokások vizsgálata a Greenfield Hotel Golf & Spa példáján keresztül

Angol cím

A survey of online hotel booking habits through the example of Greenfield Hotel Golf & Spa

Intézmény

Nyugat-magyarországi Egyetem

Kar

Lámfalussy Sándor Közgazdaságtudományi Kar (volt Közgazdaságtudományi Kar)

Tanszékcsoport/intézet

x - ARCHIV KTK - Üzleti Tudományok Intézet (megszűnt: 2021.06.30.)

Szak

LKK - Kereskedelem és marketing alapszak (BA)

Témavezető(k)

Témavezető neve
Beosztás, tudományos fokozat, intézmény
Email
Mészáros, Katalin
egyetemi docens

Helyi kari azonosító

KBAN-15/67

Mű típusa: Szakdolgozat
Felhasználói azonosító szám (ID): Ádám Tancsics
Dátum: 25 Nov 2015 13:58
Utolsó módosítás: 13 Szep 2023 10:28
URI: http://diploma.uni-sopron.hu/id/eprint/980

Actions (login required)

Tétel nézet Tétel nézet