Tancsics, Ádám (2015) Online szállodai foglalási szokások vizsgálata a Greenfield Hotel Golf & Spa példáján keresztül. BA/BSc, Lámfalussy Sándor Közgazdaságtudományi Kar (volt Közgazdaságtudományi Kar).
PDF
KBAN-15_67.pdf Hozzáférés joga: Csak nyilvántartásba vett egyetemi IP-kről nyitható meg Download (4MB) |
Absztrakt (kivonat)
Szakdolgozatom témájának kiválasztásánál nagy jelentősége volt a szakmai gyakorlatom során szerzett ismereteknek és tapasztalatoknak, amelyek során megismerhettem a turizmus és a marketing interakcióit a modern információs és kommunikációs technológia fejlődése mellett. Diplomamunkám célja, hogy a Greenfield Hotel példáján keresztül bemutassam az internet és a modern eszközök megjelenésével bekövetkezett változásokat mind a szálloda, mind a vendégek aspektusaiból. Éppen ezért a kutatásom során többféle módszer került alkalmazásra, hogy minél több szempontból értékelhessem a felállított hipotéziseket. A szálloda vizsgálata során a mélyinterjús módszert használtam, amelyet a szálloda marketing és értékesítési vezetőjével végeztem el. A vendégek vizsgálatánál a kérdőíves megkérdezést alkalmaztam, amely során a szálloda belföldi vendégeit kérdeztem meg online fogyasztói magatartásukról. A hipotéziseim értékeléséhez az empirikus kutatásom során kapott eredményeket és a korábban összegyűjtött szekunder információkat vetettem össze. A vizsgálat legfontosabb eredménye, hogy fontos az online jelenlét, a vendégek már az internet segítségével szerzik információjukat. Előtérbe helyezik az online marketing csatornákat, a klasszikus eszközökkel szemben. A rendelkezésre álló online eszközök széles körét ismerik és alkalmazzák is, továbbá nyitottak az újdonságok felé. Az online fogyasztói magatartásban bekövetkezett változást a szálloda is hamar felismerte, lépést tart a piaci trendekkel és törekszik a folyamatos fejlődésre. Célom a kutatással az volt, hogy bemutassam az online marketing jelentőségét a turisztikai ágazatban, rávilágítson arra, hogy a szabadidő turizmuson belül milyen szerepet tölt be az e-marketing, illetve annak eszköztára. Szakdolgozatom befejezéseként, a kutatás elméleti és gyakorlati hasznosíthatóságát is kifejtettem, illetve javaslatokat is tettem. Mivel Magyarországon alig született a turizmus iparágban az online marketinggel kapcsolatos tudományos igényű vizsgálat, a továbbiakban javasolható, hogy a jövőben kutatási téma legyen.
Magyar cím
Online szállodai foglalási szokások vizsgálata a Greenfield Hotel Golf & Spa példáján keresztül
Angol cím
A survey of online hotel booking habits through the example of Greenfield Hotel Golf & Spa
Intézmény
Nyugat-magyarországi Egyetem
Kar
Lámfalussy Sándor Közgazdaságtudományi Kar (volt Közgazdaságtudományi Kar)
Tanszékcsoport/intézet
x - ARCHIV KTK - Üzleti Tudományok Intézet (megszűnt: 2021.06.30.)
Szak
LKK - Kereskedelem és marketing alapszak (BA)
Témavezető(k)
Helyi kari azonosító
KBAN-15/67
Mű típusa: | Szakdolgozat |
---|---|
Felhasználói azonosító szám (ID): | Ádám Tancsics |
Dátum: | 25 Nov 2015 13:58 |
Utolsó módosítás: | 13 Szep 2023 10:28 |
URI: | http://diploma.uni-sopron.hu/id/eprint/980 |
Actions (login required)
Tétel nézet |