Maros, Anita (2022) Impacts of social media marketing on cosmetics industry in Hungary. BA/BSc, Lámfalussy Sándor Közgazdaságtudományi Kar (volt Közgazdaságtudományi Kar).
PDF
KBAN-22_29.pdf Hozzáférés joga: Csak nyilvántartásba vett egyetemi IP-kről nyitható meg Download (28MB) |
Absztrakt (kivonat)
The launch of the Internet has dramatically changed the marketing. The internet has replaced conventional marketing strategies because it allows businesses to access a much wider audience of consumers, particularly the younger generation, which already prefers social media platforms over radio, TV, and newspapers. We may find paid advertisements from businesses and creative advertising posts on a variety of platforms, which can have a big influence on consumers' choices. These advertisements are far more successful and, incidentally, cost less money for businesses. Influencer marketing, however, has also gained popularity recently. Younger generations in particular may relate to opinion leaders, while older generations do not always avoid the products promoted by influencers either. The cosmetics business is the market segment that the thesis focuses on because it is one of those whose commercials were initially pushed onto social media platforms by vloggers. The people who reside in Hungary make up the research's target audience.
Magyar cím
A social média marketing hatása a kozmetikai iparra Magyarországon
Angol cím
Impacts of social media marketing on cosmetics industry in Hungary
Intézmény
Soproni Egyetem
Kar
Lámfalussy Sándor Közgazdaságtudományi Kar (volt Közgazdaságtudományi Kar)
Tanszékcsoport/intézet
LKK - Közgazdasági és Nemzetközi Kapcsolatok Intézet
Szak
LKK - Nemzetközi gazdálkodás alapszak (BA)
Témavezető(k)
Mű típusa: | Diplomadolgozat (BA/BSc) |
---|---|
Felhasználói azonosító szám (ID): | Anita Maros |
Dátum: | 27 Ápr 2023 11:02 |
Utolsó módosítás: | 27 Ápr 2023 11:02 |
URI: | http://diploma.uni-sopron.hu/id/eprint/9629 |
Actions (login required)
Tétel nézet |