A sajátos nevelési igényű gyermekek iskolai integrációja

Clausing, Eszter (2022) A sajátos nevelési igényű gyermekek iskolai integrációja. Egyéb, Benedek Elek Pedagógiai Kar.

[thumbnail of szakdolgozat clausingeszter fs3m21.pdf] PDF
szakdolgozat clausingeszter fs3m21.pdf
Hozzáférés joga: Csak nyilvántartásba vett egyetemi IP-kről nyitható meg

Download (3MB)

Absztrakt (kivonat)

Egy ideális társadalomban mindenkinek helye van, képességeitől függetlenül. Meg kell adnunk az esélyt a felnövekvő nemzedéknek, hogy maguk alakíthassák ki, akár a sajátos nevelési igényű gyermekekről is a véleményüket.Talán akkor lehetünk e kérdésben a leghatékonyabbak, ha már egész kicsi korban elkezdjük érzékenyíteni a problémákkal nem küzdő gyermekeket, ezzel is elejét véve a későbbi diszkriminációnak. Lehetőséget kell biztosítanunk a normál oktatásban, a speciális nevelési igényekkel rendelkező gyerekeknek is. Erre nyújt megoldást az integráció és az inklúzió. Azonban feltehetjük a kérdést, hogy az oktatási intézmények és a pedagógusok, készen állnak-e erre a feladatra? Rendelkeznek -e a megfelelő szaktudással, kompetenciával. Dolgozatomban ezekre a kérdésekre kerestem a választ, illetve különböző megoldási lehetőségeket mutattam be.

Magyar cím

A sajátos nevelési igényű gyermekek iskolai integrációja

Angol cím

School integration of children with special educational needs

Intézmény

Soproni Egyetem

Kar

Benedek Elek Pedagógiai Kar

Tanszékcsoport/intézet

BPK - Neveléstudományi és Pszichológiai Intézet

Szak

NEM RÉSZLETEZETT

Témavezető(k)

Témavezető neve
Beosztás, tudományos fokozat, intézmény
Email
Mendéné Lajtai, Krisztina
mesteroktató

Mű típusa: Szakdolgozat
Felhasználói azonosító szám (ID): Eszter Clausing
Dátum: 20 Már 2023 09:46
Utolsó módosítás: 20 Már 2023 09:46
URI: http://diploma.uni-sopron.hu/id/eprint/9596

Actions (login required)

Tétel nézet Tétel nézet