Clausing, Eszter (2022) A sajátos nevelési igényű gyermekek iskolai integrációja. Egyéb, Benedek Elek Pedagógiai Kar.
PDF
szakdolgozat clausingeszter fs3m21.pdf Hozzáférés joga: Csak nyilvántartásba vett egyetemi IP-kről nyitható meg Download (3MB) |
Absztrakt (kivonat)
Egy ideális társadalomban mindenkinek helye van, képességeitől függetlenül. Meg kell adnunk az esélyt a felnövekvő nemzedéknek, hogy maguk alakíthassák ki, akár a sajátos nevelési igényű gyermekekről is a véleményüket.Talán akkor lehetünk e kérdésben a leghatékonyabbak, ha már egész kicsi korban elkezdjük érzékenyíteni a problémákkal nem küzdő gyermekeket, ezzel is elejét véve a későbbi diszkriminációnak. Lehetőséget kell biztosítanunk a normál oktatásban, a speciális nevelési igényekkel rendelkező gyerekeknek is. Erre nyújt megoldást az integráció és az inklúzió. Azonban feltehetjük a kérdést, hogy az oktatási intézmények és a pedagógusok, készen állnak-e erre a feladatra? Rendelkeznek -e a megfelelő szaktudással, kompetenciával. Dolgozatomban ezekre a kérdésekre kerestem a választ, illetve különböző megoldási lehetőségeket mutattam be.
Magyar cím
A sajátos nevelési igényű gyermekek iskolai integrációja
Angol cím
School integration of children with special educational needs
Intézmény
Soproni Egyetem
Kar
Tanszékcsoport/intézet
BPK - Neveléstudományi és Pszichológiai Intézet
Szak
NEM RÉSZLETEZETT
Témavezető(k)
Mű típusa: | Szakdolgozat |
---|---|
Felhasználói azonosító szám (ID): | Eszter Clausing |
Dátum: | 20 Már 2023 09:46 |
Utolsó módosítás: | 20 Már 2023 09:46 |
URI: | http://diploma.uni-sopron.hu/id/eprint/9596 |
Actions (login required)
Tétel nézet |