Digitális marketingmegoldások a gyógyszeriparban

Galambos, Vanda (2022) Digitális marketingmegoldások a gyógyszeriparban. BA/BSc, Lámfalussy Sándor Közgazdaságtudományi Kar (volt Közgazdaságtudományi Kar).

[thumbnail of KOE-22_39.pdf] PDF
KOE-22_39.pdf
Hozzáférés joga: Csak nyilvántartásba vett egyetemi IP-kről nyitható meg

Download (3MB)

Absztrakt (kivonat)

A lakosság egyre jelentősebb része első állomásként az interneten keresi meg a számára leginkább megfelelőnek vélt gyógyszert. Egyre többen az orvos megkerülésével, gyakran a reklámok hatására kezdenek öngyógyításba. Világszerte egyre aggasztóbb jelenség a gyógyszerek túlfogyasztása, melynek egyik lehetséges okaként éppen az internet okozta információdömping öndiagnosztizálásra gyakorolt hatását és ezáltal a vény nélkül kapható gyógyszerek fogyasztásának emelkedését azonosítják. Dolgozatomban az általános szabályozói környezetet bemutatása után azt vizsgálom, hogy hogyan reagálnak erre a jelenségre a gyógyszergyártók és forgalmazók, hogyan használják a digitális eszközöket, mennyire tud a szabályozó lépést tartani a rohamosan fejlődő technológiával és az átalakuló médiahasználattal. A gyógyszerfejlesztés intenzív erőforrásigénye és a piacra kerülésig szükséges hosszú idő egyaránt profitmaximalizálásra kényszeríti a gyártókat, miközben a gyógyszerekkel kapcsolatos szabályozások szigorú előírásokat tartalmaznak, mely egyaránt igaz a gyógyszerek finanszírozására, forgalmazására és promóciójára is. Már a COVID-19 világjárvány előtt is megfigyelhető volt az a trend, hogy a vény nélkül kapható gyógyszerek uralták a hirdetési piac televíziós szegmensét, de az utóbbi 1-2 évben az internetes megjelenés is egyre látványosabbá válik. A közösségi media térnyerésével több olyan platform is megnyílt, ahol egyre többször bukkannak fel gyógyszerhirdetések, viszont a szabályozó és a versenytársak még nem monitorozzák a hagyományos médiához hasonló intenzitással. Dolgozatomban azt vizsgáltam, hogy másképp viselkednek-e a hirdetők ezeken a kevésbé felügyelt platformokon, mint a hagyományos digitalis felületeken, milyen új marketingeszközöket fejlesztettek a célcsoportjuk elérésére. Kutatásom módszertana egyaránt épült dokumentumelemzésre és szoftveres adatelemzésre. Vizsgálatom tárgyául a top 10 legtöbbet hirdetett gyógyszermárkát választottam. Érdekes adat, hogy a top 10 gyógyszerből több is egyetlen, domináns piaci helyzetben lévő gyógyszergyárhoz tartozik. A piacvezető vállalat pozíciójánál fogva megengedheti magának, hogy új eszközökkel, új felületekkel kísérletezhessen, ezért tekinthetjük a vállalat viselkedését trendszetternek, azaz feltételezhető, hogy idővel más gyártók is hasonlóan viselkednek majd.

Magyar cím

Digitális marketingmegoldások a gyógyszeriparban

Angol cím

Digital marketing solutions in the pharmaceutical industry

Intézmény

Soproni Egyetem

Kar

Lámfalussy Sándor Közgazdaságtudományi Kar (volt Közgazdaságtudományi Kar)

Tanszékcsoport/intézet

LKK - Közgazdasági és Nemzetközi Kapcsolatok Intézet

Szak

LKK - Egészségügyi menedzsment szakirányú továbbképzés (PG)

Témavezető(k)

Témavezető neve
Beosztás, tudományos fokozat, intézmény
Email
Horváth, Krisztina
konzulens

Helyi kari azonosító

KOE-22/39

Mű típusa: Szakdolgozat
Felhasználói azonosító szám (ID): Vanda Galambos
Dátum: 27 Ápr 2023 09:19
Utolsó módosítás: 27 Ápr 2023 09:19
URI: http://diploma.uni-sopron.hu/id/eprint/9591

Actions (login required)

Tétel nézet Tétel nézet