Galambos, Vanda (2022) Digitális marketingmegoldások a gyógyszeriparban. BA/BSc, Lámfalussy Sándor Közgazdaságtudományi Kar (volt Közgazdaságtudományi Kar).
PDF
KOE-22_39.pdf Hozzáférés joga: Csak nyilvántartásba vett egyetemi IP-kről nyitható meg Download (3MB) |
Absztrakt (kivonat)
A lakosság egyre jelentősebb része első állomásként az interneten keresi meg a számára leginkább megfelelőnek vélt gyógyszert. Egyre többen az orvos megkerülésével, gyakran a reklámok hatására kezdenek öngyógyításba. Világszerte egyre aggasztóbb jelenség a gyógyszerek túlfogyasztása, melynek egyik lehetséges okaként éppen az internet okozta információdömping öndiagnosztizálásra gyakorolt hatását és ezáltal a vény nélkül kapható gyógyszerek fogyasztásának emelkedését azonosítják. Dolgozatomban az általános szabályozói környezetet bemutatása után azt vizsgálom, hogy hogyan reagálnak erre a jelenségre a gyógyszergyártók és forgalmazók, hogyan használják a digitális eszközöket, mennyire tud a szabályozó lépést tartani a rohamosan fejlődő technológiával és az átalakuló médiahasználattal. A gyógyszerfejlesztés intenzív erőforrásigénye és a piacra kerülésig szükséges hosszú idő egyaránt profitmaximalizálásra kényszeríti a gyártókat, miközben a gyógyszerekkel kapcsolatos szabályozások szigorú előírásokat tartalmaznak, mely egyaránt igaz a gyógyszerek finanszírozására, forgalmazására és promóciójára is. Már a COVID-19 világjárvány előtt is megfigyelhető volt az a trend, hogy a vény nélkül kapható gyógyszerek uralták a hirdetési piac televíziós szegmensét, de az utóbbi 1-2 évben az internetes megjelenés is egyre látványosabbá válik. A közösségi media térnyerésével több olyan platform is megnyílt, ahol egyre többször bukkannak fel gyógyszerhirdetések, viszont a szabályozó és a versenytársak még nem monitorozzák a hagyományos médiához hasonló intenzitással. Dolgozatomban azt vizsgáltam, hogy másképp viselkednek-e a hirdetők ezeken a kevésbé felügyelt platformokon, mint a hagyományos digitalis felületeken, milyen új marketingeszközöket fejlesztettek a célcsoportjuk elérésére. Kutatásom módszertana egyaránt épült dokumentumelemzésre és szoftveres adatelemzésre. Vizsgálatom tárgyául a top 10 legtöbbet hirdetett gyógyszermárkát választottam. Érdekes adat, hogy a top 10 gyógyszerből több is egyetlen, domináns piaci helyzetben lévő gyógyszergyárhoz tartozik. A piacvezető vállalat pozíciójánál fogva megengedheti magának, hogy új eszközökkel, új felületekkel kísérletezhessen, ezért tekinthetjük a vállalat viselkedését trendszetternek, azaz feltételezhető, hogy idővel más gyártók is hasonlóan viselkednek majd.
Magyar cím
Digitális marketingmegoldások a gyógyszeriparban
Angol cím
Digital marketing solutions in the pharmaceutical industry
Intézmény
Soproni Egyetem
Kar
Lámfalussy Sándor Közgazdaságtudományi Kar (volt Közgazdaságtudományi Kar)
Tanszékcsoport/intézet
LKK - Közgazdasági és Nemzetközi Kapcsolatok Intézet
Szak
LKK - Egészségügyi menedzsment szakirányú továbbképzés (PG)
Témavezető(k)
Helyi kari azonosító
KOE-22/39
Mű típusa: | Szakdolgozat |
---|---|
Felhasználói azonosító szám (ID): | Vanda Galambos |
Dátum: | 27 Ápr 2023 09:19 |
Utolsó módosítás: | 27 Ápr 2023 09:19 |
URI: | http://diploma.uni-sopron.hu/id/eprint/9591 |
Actions (login required)
Tétel nézet |