A virtuális valóság és annak jövője a turizmusban

Francsics, Dániel Kristóf (2022) A virtuális valóság és annak jövője a turizmusban. BA/BSc, Lámfalussy Sándor Közgazdaságtudományi Kar (volt Közgazdaságtudományi Kar).

[thumbnail of KBAN-22_11.pdf] PDF
KBAN-22_11.pdf
Hozzáférés joga: Csak nyilvántartásba vett egyetemi IP-kről nyitható meg

Download (1MB)

Absztrakt (kivonat)

Dolgozatomban a virtuális valóság és a turizmus kapcsolatát mutatom be magyar és kül-földi példákon keresztül. A dolgozat első szakaszában betekintést nyújtok a virtuális valóság történetébe egy általános bemutatással, ahol annak alkalmazásán és felhasználási területein van a hangsúly. Ebben az ismertető részben választott témám fajtáit sorolom fel és részletezem elsősorban, először a megszokott, majd pedig a turizmusban jelentkező példákon keresztül. A hangsúly itt a virtuális valóság megismertetésén van, ezért először a fogalmának tisztázását tűztem ki célomul, minél szélesebb szakirodalom tanulmányozásával. Ezt követően Magyarország idegenforgalmi elemzésével foglalkoztam, amit nagyon fontosnak tartottam dolgozatom szempontjából, hiszen a technológia fejlődés a turizmuson belül minden téren egyre fontosabb szerepet kap, ezért is próbáltam nem csak egy irányból megközelíteni ezt a témát. A jogi környezet megismerése és a magyarországi helyzetelemzés között a nemzetközi körülményeket és változásokat is érintettem. Dolgozatom egyik fő pontja a kérdőívem összeállítása és elemzése volt. Itt elsősorban a kitöltők véleményére és általános ismereteire voltam kíváncsi a virtuális valósággal kapcsolatban, hogy mennyire ismerik azt, utazási szokásaikra, valamint a virtuális valóság hatására rájuk nézve. A kutatásból kiderül, hogy ugyan nem mindenki van tisztában az alapvető foga-lommal, viszont akik kipróbálták ezt a technológiát, nagyon szívesen szereznének még hasonló élményeket. A válaszokból egyértelműen látszik, hogy a fiatalabb generációk a leg-nyitottabbak az újdonságokra. A dolgozat harmadik részében a virtuális valóság jövőbeli felhasználási formáiról írok, leginkább a közösségi média és a turizmus marketing kapcsolatának bemutatásán keresztül. Manapság szinte minden turizmusban és vendéglátásban megtalálható cég nagy hangsúlyt fektet a visszatérő és potenciális vendégekkel való kommunikálásra, ezért a virtuális térben ugyanolyan fontos feladatuk a pozitív kép kialakítása. Végül részletezem saját ötleteimet és javaslataimat, ami alapján arra a következtetésre jutok, hogy a szélesrétű felhasználhatósága miatt még nagyon sok potenciál rejlik ebben a technológiában.

Magyar cím

A virtuális valóság és annak jövője a turizmusban

Angol cím

Virtual reality and its future in tourism

Intézmény

Soproni Egyetem

Kar

Lámfalussy Sándor Közgazdaságtudományi Kar (volt Közgazdaságtudományi Kar)

Tanszékcsoport/intézet

LKK - Ökológiai Gazdaságtan Intézet

Szak

LKK - Turizmus-vendéglátás alapszak (BA)

Témavezető(k)

Témavezető neve
Beosztás, tudományos fokozat, intézmény
Email
Palancsa, Attila
egyetemi docens

Helyi kari azonosító

KBAN-22/11

Mű típusa: Záródolgozat
Felhasználói azonosító szám (ID): Dániel Kristóf Francsics
Dátum: 30 Jan 2023 11:56
Utolsó módosítás: 14 Szep 2023 13:39
URI: http://diploma.uni-sopron.hu/id/eprint/9497

Actions (login required)

Tétel nézet Tétel nézet