Marketing a labdarúgásban, avagy a futballcipők népszerűsítése a labdarúgósztárok révén

Nagy, Lola (2022) Marketing a labdarúgásban, avagy a futballcipők népszerűsítése a labdarúgósztárok révén. BA/BSc, Lámfalussy Sándor Közgazdaságtudományi Kar (volt Közgazdaságtudományi Kar).

[thumbnail of KBAN-22_22.pdf] PDF
KBAN-22_22.pdf
Hozzáférés joga: Csak nyilvántartásba vett egyetemi IP-kről nyitható meg

Download (9MB)

Absztrakt (kivonat)

A tanulmány sportmarketing megközelítésében vizsgálja a sportszponzorálás piacának egyik legjelentősebb bevételét képző tevékenységet, azaz a népszerű sportolók támogatásával, szponzorálásával kapcsolatos együttműködéseket. A szakdolgozatom célja annak megállapítása, hogy a híres sportolók hatékony reklámhordozói szerepet töltenek-e be a futballcipők népszerűsítésében, vagy sem. Továbbá szerettem volna felderíteni, hogy a támogatott sportoló személye, hitelessége, megbízhatósága mennyire képes befolyásolni, esetleg megváltoztatni a vásárlói hajlandóságot, magatartást. A tanulmány első része a sporttal, és a hivatásos labdarúgás öt fő piacával foglalkozik. A második részben kerül bemutatásra a marketing, annak sport aspektus felöli megközelítése. A harmadik rész a szponzorációval és annak tárgyával, a futballcipőkkel kapcsolatos információkat tartalmazza. Majd a kutatási módszer, illetve eredmények ismertetésére kerül sor. Kutatásomhoz kérdőíves kvantitatív módszert alkalmaztam, a válaszadók jellemzően 11 és 19 év közöttiek voltak, összesen 161 fiatal jelentkezett játékra, ahogy a futballban szokás mondani. A felmérés helyszíne a szombathelyi Illés Labdarúgó Akadémia, illetve a velük szoros kapcsolatban álló utánpótlásnevelést végző Lurkó UFC volt. A kérdőív kitöltése papíralapon történt, ezután a válaszok kódolásra kerültek egy Excel táblában. A JASP nevű szoftver segítségével értékeltem ki a kérdésekre adott válaszokat. Először leíró statisztikai eljárást alkalmaztam, illetve átlagot, mediánt, móduszt és szórást használtam. Még a kérdőív kiosztása előtt nyolc hipotézist állítottam fel, melyek vizsgálatához kereszttábla khi négyzet próba módszerre volt szükségem. A nyolc, általam igaznak vélt, feltevés közül öt igazolódott be, míg a másik három hipotézis megdőlt. A vizsgálat során a korábbi állításaim mellett többször előfordult, hogy az eredmény láttán tovább kutattam. Ezek érdekes összefüggéseket tártak fel előttem. Az utolsó részben a jövőbeli tervekről, lehetőségekről írtam pár gondolatot, amelyek a mostani kutatásom folytatását is jelenthetik. Ez első sorban a szakmai gyakorlati helyemen maradva, a Haladás futballistáinak bevonásával, másod sorban pedig az Illés Labdarúgó Akadémia partnerkapcsolatát kihasználva hazai, illetve nemzetközi akadémiák bevonásával valósulna meg. Ezáltal egy szerteágazóbb képet kaphatnék a futballcipőkkel kapcsolatos szponzorációk világáról.

Magyar cím

Marketing a labdarúgásban, avagy a futballcipők népszerűsítése a labdarúgósztárok révén

Angol cím

Marketing in football, or the promotion of football boots through football stars

Intézmény

Soproni Egyetem

Kar

Lámfalussy Sándor Közgazdaságtudományi Kar (volt Közgazdaságtudományi Kar)

Tanszékcsoport/intézet

LKK - Üzleti Tanulmányok Intézet

Szak

LKK - Gazdálkodási és menedzsment alapszak (BA)

Témavezető(k)

Témavezető neve
Beosztás, tudományos fokozat, intézmény
Email
Paár, Dávid
PhD, egyetemi docens

Helyi kari azonosító

KBAN-22_22

Mű típusa: Szakdolgozat
Felhasználói azonosító szám (ID): Lola Nagy
Dátum: 29 Nov 2022 13:30
Utolsó módosítás: 14 Szep 2023 13:18
URI: http://diploma.uni-sopron.hu/id/eprint/9494

Actions (login required)

Tétel nézet Tétel nézet