Bakucz, Daniella (2022) Fogyasztói magatartás vizsgálata a büki Danubius Hotelben, avagy mennyire csalogató az all inclusive ellátás (?). BA/BSc, Lámfalussy Sándor Közgazdaságtudományi Kar (volt Közgazdaságtudományi Kar).
PDF
KBAN-22_48.pdf Hozzáférés joga: Csak nyilvántartásba vett egyetemi IP-kről nyitható meg Download (2MB) |
Absztrakt (kivonat)
A tanulmány első fele a bükfürdői Danubius Hotelt mutatja be, mely all inclusive vendéglátási formát alkalmaz a működéshez. Az all inclusive ellátás egyre népszerűbbé válik Magyarországon, hiszen egyre jobban kezdik felismerni az ebben rejlő lehetőségeket és előnyöket. Éppen ezért alkotja ez a téma a szakdolgozat alapját, ezen kívül a kutatás foglalkozik a fogyasztói magatartás, a vendégek elégedettségének és a lojalitás elméletének vizsgálatával is. A fogyasztói magatartás nagyon komplex, sok tényező befolyásolja. Olyan megfigyelhető dolgokat foglal magába, hogy kik, mit, mennyit és hogyan vásároltak, fogyasztották a terméket, illetve kik vették igénybe a szolgáltatást. Ezek a kérdések egy szálloda életében is kiemelten fontosak, hogy jobban megismerje célközönségét. A vevői elégedettség és a lojalitás témája nem új keletű, azonban aktualitása napjainkban sem vesztett a fényéből. Az elméleti háttér bemutatása után a primer kutatással és ennek módszertani bemutatásával folytatódik a dolgozat. Az adatfelvétel papír alapú kérdőívekkel, személyes megkeresés útján történt, melynek során 153 választ sikerült gyűjteni. A dolgozat empirikus kutatásánál a vizsgált hotel vendégei körében megvalósított kérdőíves kutatás eredményei kerülnek bemutatásra, melynek segítségével megismerhetjük az emberek véleményét az all inclusive vendéglátási forma előnyeiről, illetve hátrányairól. A felmérés során a vendégek utazási szokásaikon túl a szálloda egyes részterületeivel való elégedettségükről és a lojalitásra való hajlandóságukról adhattak számot a megkérdezettek. Továbbá nyílt kérdés formájában mindenki anonim módon leírhatta véleményét, javaslatot tehetett a jövőre nézve. Primer kutatás során a kérdőívezés módszertana mélyinterjúkkal is kiegészült, amelynek alkalmazása nélkülözhetetlen volt a tisztább és szélesebb spektrumú témára való rálátás érdekében. A mélyinterjúk során a hotel igazgatónője és éttermi igazgatója segítette a kutatás kiszélesítését. A vizsgálat végén a vendégektől kapott eredmények összehasonlításra kerültek a két vezető véleményével. Az összefoglalást követően saját vélemény, fejlesztési javaslatok kerülnek bemutatásra, amiket, ha megfogad a vezetőség még nagyobb vendégelégedettségre, illetve előnyre tehet szert a versenytársakhoz képest. A kutatás célja a fogyasztói döntés folyamatának bemutatása és az elégedettség tényezőinek feltárása volt, aminek eredményeként létrejöhet a vállalathoz való elköteleződés. A dolgozat további célja volt feltérképezni az utazási szokásokon túl az all inclusive ellátás előnyeit, illetve hátrányait a vendégek szempontjából, illetve a hotelben alkalmazott törzsvendég program bemutatására is sor került.
Magyar cím
Fogyasztói magatartás vizsgálata a büki Danubius Hotelben, avagy mennyire csalogató az all inclusive ellátás (?)
Angol cím
Examination of consumer behavior at Danubius Hotel Bük, or how attractive is the all-inclusive service (?)
Intézmény
Soproni Egyetem
Kar
Lámfalussy Sándor Közgazdaságtudományi Kar (volt Közgazdaságtudományi Kar)
Tanszékcsoport/intézet
LKK - Ökológiai Gazdaságtan Intézet
Szak
LKK - Turizmus-vendéglátás alapszak (BA)
Témavezető(k)
Helyi kari azonosító
KBAN-22/48
Mű típusa: | Szakdolgozat |
---|---|
Felhasználói azonosító szám (ID): | Daniella Tünde Bakucz |
Dátum: | 30 Jan 2023 11:55 |
Utolsó módosítás: | 30 Jan 2023 11:55 |
URI: | http://diploma.uni-sopron.hu/id/eprint/9490 |
Actions (login required)
Tétel nézet |