Tóth, Tamara Debóra (2022) A fogyasztói igények felmérése a klasszikus és az alternatív dohánytermékek körében. BA/BSc, Lámfalussy Sándor Közgazdaságtudományi Kar (volt Közgazdaságtudományi Kar).
PDF
KBAN-22-26.pdf Hozzáférés joga: Csak nyilvántartásba vett egyetemi IP-kről nyitható meg Download (1MB) |
Absztrakt (kivonat)
Szakdolgozatomban az alternatív és klasszikus dohánytermékek fogyasztási igényeit vizsgálom. A téma döntő részt foglalkozik az innovatív dohánycikkek bemutatásával, típusaival, és használatának hatásaival. A tárgy teljes körű átlátásához ismertetem a dohánypiaci helyzetet Magyarországon, valamint a dohányzás által okozott főbb megbetegedéseket. A dohány kiskereskedelmi forgalmának alakulása több szempontból figyelhető meg a szakdolgozat során, kiemelve a Covid19 által okozott változásokat. Továbbá, a dohányipari vállalatok fontosságát mutatom be, amelyek működése jelentős befolyással van a világgazdaságra. A kutatásomat elsősorban online felületen, Google űrlap formában, másodsorban nyomtatott, papírformában végeztem el. A kérdőív segítséget nyújtott abban, hogy megtudjam, a fogyasztók milyen mértékű tudással rendelkeznek a dohányipari vállalatokról, és mennyire ismerik az adott innovatív termékeket. A tudatosság, mint fogalom fontos kérdés a kutatásban, miszerint a felhasználók tudatosan váltanak-e a hagyományos cigarettáról az innovatív dohánycikkekre. Bemutatom, hogy a váltás indíttatásának milyen mögöttes motiváció vannak, valamint, hogy mik azok az aspektusok, amik leginkább befolyásolják a fogyasztókat választásuk során. Részletesen kifejtésre kerülnek azok a faktorok, amik a vevői magatartást és elégedettséget befolyásolják. Emellett a téma makrokörnyezeti vizsgálata is elvégzésre kerül gazdasági, társadalmi, jogi, és kulturális szempontok alapján. Hangsúlyos részt kap a dohánycikkek árpolitikája, egészségügyi hatása, valamint a vevői márkahűség és komfortosság. A szakdolgozat legfőbb célkitűzése, a dohánytermékek választási stratégiájának vizsgálata. Ezalatt értem az innovatív termékekre való átváltást a hagyományos cigarettáról. A vizsgálat során négy hipotézist állítok fel, amik egyrészt az innovatív dohánycikkek fogyasztására és népszerűségére irányulnak, másrészt pedig a díjszabással kapcsolatos attitűdökre, és a dohányipari vállalatokról rendelkező tudásra. A kutatásomban a legfontosabb kulcsfogalmaimat konceptualizáltam, majd mérhetővé tettem. A kérdőívemet a két módszer vegyítésével összesen 252 fő töltötte ki. Ezzel elértem a kívánt mintavételi számot. Az elemzés során a válaszadások többsége felhasználható, csekély mennyiségű azon válaszok száma, ami nem hasznavehető. Kutatásom végén egy konklúzió olvasható, amiben összegzem a vizsgálatom lényegesebb elemi részeit, javaslatokat fogalmazok meg, és ötleteket adok a további elemzések lebonyolításához, aminek elvégzéséhez a felmérésem segítségül szolgálhat.
Magyar cím
A fogyasztói igények felmérése a klasszikus és az alternatív dohánytermékek körében
Angol cím
Consumer needs survey on classic and alternative tobacco products
Intézmény
Soproni Egyetem
Kar
Lámfalussy Sándor Közgazdaságtudományi Kar (volt Közgazdaságtudományi Kar)
Tanszékcsoport/intézet
LKK - Üzleti Tanulmányok Intézet
Szak
LKK - Gazdálkodási és menedzsment alapszak (BA)
Témavezető(k)
Helyi kari azonosító
KBAN-22/26
Mű típusa: | Szakdolgozat |
---|---|
Felhasználói azonosító szám (ID): | Tamara Tóth |
Dátum: | 30 Nov 2022 13:28 |
Utolsó módosítás: | 13 Szep 2023 09:14 |
URI: | http://diploma.uni-sopron.hu/id/eprint/9475 |
Actions (login required)
Tétel nézet |