Prégler, Krisztina (2022) A pénzügyi kultúra vizsgálata az elsőéves egyetemisták körében. BA/BSc, Lámfalussy Sándor Közgazdaságtudományi Kar (volt Közgazdaságtudományi Kar).
PDF
KBAN-22_42.pdf Hozzáférés joga: Csak nyilvántartásba vett egyetemi IP-kről nyitható meg Download (3MB) |
Absztrakt (kivonat)
A pénzügyi kultúra mérése és helyzetének, fejlesztésének, fejlődésének folyamatos nyomon követése elengedhetetlen ahhoz, hogy egy ország tisztában legyen a lakosság pénzügyi-gazdasági ismeretével, tudásával, ismerje az ezekre ható tényezőket és mintákat. Az információk birtokában a megfelelő intézmények és szervezetek lépéseket tehetnek mindezek fejlesztésére annak érdekében, hogy felelőssé, tudatossá és pénzügyileg-gazdaságilag hatékony döntéseket hozó egyénekké váljanak egy ország gazdaságában fontos szerepet betöltő lakosságnak a tagjai. A kutatás elkészítésével az volt a célom, hogy választ adjak olyan kérdésekre, hogy milyen szinten van az elsőéves egyetemisták pénzügyi kultúrája, milyen az általános pénzügyi ismeretük, tudásuk, milyen a pénzügyi magatartásuk, mi a véleményük egyes pénzügyi-gazdasági és ezekkel összefüggő oktatási kérdésekben, milyen külső és belső tényezők befolyásolják őket pénzügyi döntésük meghozatalakor, véleményük kialakításakor; ezzel helyzetjelentést adva a célcsoport pénzügyi kultúra-szintjéről. Dolgozatomban részletesen megvizsgáltam a pénzügyi kultúra megfogalmazásának lehetőségeit, helyzetét a magyar lakosság körében, illetve a legfőbb szervezeteket, intézményeket és tevékenységeket, melyek célja a pénzügyi kultúra fejlesztése. A kutatás során a dokumentumelemzés segítségével sikerült részletes és átfogó képet kapnom a pénzügyi kultúrával kapcsolatban, emellett kérdőíves megkérdezéssel gyűjtöttem be a célcsoport adatait, és fókuszcsoportos interjúval igazoltam vagy cáfoltam a kérdőív adataiból készített elemzéseket. A kutatás során az ország 17 egyeteméről beérkezett közel 500 választ elemeztem és értékeltem, majd számításokkal alátámasztott megállapításokat tettem az elsőéves egyetemisták alacsony pénzügyi kultúra-szintjéről, felelős pénzügyi magatartásáról, a mindennapi pénzügyek iránti alacsony érdeklődésükről és az információforrásukról, mely legfőképpen az internetes oldalak és a szülői minta. Utóbbi befolyásoló és alakító hatása szintén igazolódott. Pénzügyi tudásuk alacsony szinten van, mely párhuzamba állítható azon véleményükkel, hogy szükséges lenne a pénzügyi ismeretek oktatása már a középszintű oktatási intézményekben is, szakiránytól függetlenül.
Magyar cím
A pénzügyi kultúra vizsgálata az elsőéves egyetemisták körében
Angol cím
Analysis of financial culture amongst freshmen at universities
Intézmény
Soproni Egyetem
Kar
Lámfalussy Sándor Közgazdaságtudományi Kar (volt Közgazdaságtudományi Kar)
Tanszékcsoport/intézet
LKK - Közgazdasági és Nemzetközi Kapcsolatok Intézet
Szak
LKK - Pénzügy és számvitel alapszak (BA)
Témavezető(k)
Helyi kari azonosító
KBAN-22/42
Mű típusa: | Szakdolgozat |
---|---|
Felhasználói azonosító szám (ID): | Krisztina Prégler |
Dátum: | 27 Ápr 2023 11:10 |
Utolsó módosítás: | 11 Szep 2023 12:41 |
URI: | http://diploma.uni-sopron.hu/id/eprint/9456 |
Actions (login required)
Tétel nézet |