A Hotel Szieszta újrapozícionálása a jelenleg zajló fejlesztések jegyében

Gieber, Lili (2022) A Hotel Szieszta újrapozícionálása a jelenleg zajló fejlesztések jegyében. Other, Alexandre Lamfalussy Faculty of Economics (formerly Faculty of Economics).

[thumbnail of Záródolgozat_Gieber Lili.docx.pdf] PDF
Záródolgozat_Gieber Lili.docx.pdf
Hozzáférés joga: Csak nyilvántartásba vett egyetemi IP-kről nyitható meg

Download (1MB)

Abstract

Záródolgozatomban egy hotel újrapozícionálásának nehézségeiről, az ezzel kapcsolatban felmerülhető problémákról, lehetőségekről, az ehhez szükséges erőforrásokról, valamint az ezzel kapcsolatos követelésekről fogok írni. Azért választottam ezt a témát, mivel a Hotel Szieszta, ahol szakmai gyakorlatomat tölthettem, minőségi fejlesztési folyamaton és ezzel egy szintlépésen megy keresztül. Záródolgozatom megírásával az a célom, hogy bemutassam, miket kell figyelembe venni egy napjainkban megújuló szálláshelynek, illetve, hogy kik lehetnek az esetleges versenytársak. Dolgozatommal szeretném bemutatni, hogy milyen esetleges lehetőségei lesznek majd a szállodának a teljes megújulás után, milyen új szálláscsomagokat fognak majd létrehozni, akár a wellness részlegre, akár a szálloda más szolgáltatásaira épülve, valamint, szeretném felvázolni, hogy miként fog változni a célcsoport a felújítás és a hotellel szemben épülő konferenciaközpont hatására. Milyen szerepe lesz a szállodának a hivatásturizmusban az előbb említett városi fejlesztés tekintetben? Mi is pontosan az a célcsoport, hogyan lehet meghatározni? Milyen módszerekkel, csomagajánlatokkal tud új társadalmi rétegeket, vagy éppen korosztályokat megnyerni egy szálloda? Mit jelent egy hotel életében az újrapozícionálás? Dolgozatom megírásakor támaszkodtam a szakmai gyakorlatom során szerzett tapasztalataimra, illetve az ott dolgozókkal folytatott beszélgetések is alakították véleményem, továbbá szekunder kutatási módszerként szakirodalmak, magyar valamint angol internetes forrásokat, cikkeket elemeztem. A dolgozat része egy helyzetelemzés, mely szemlélteti a hotel erősségeit, gyengeségeit, lehetőségeit, illetve veszélyeit, ebben benne foglaltatnak a versenytársak is itt Sopronban és a környéken. Készítettem még egy versenytárselemzést is, valamint egy SWOT analízist. A dolgozat során végzett kutatásamimból eredményként elmondható, hogy egy éppen szintlépésen keresztülmenő szállodának rengeteg akadállyal kell megküzdenie. Teljesen új marketingterv kialakítására van szükség, megfelelő szakértelemmel rendelkező emberi erőforrásra van szükség, valamint új termékcsomagokat és szolgáltatásokat kell kialakítani annak érdekében, hogy be tudja vonzani az újonnan megjelölt célközönséget.

Hungarian Title

A Hotel Szieszta újrapozícionálása a jelenleg zajló fejlesztések jegyében

English Title

The repositioning of Hotel Szieszta in terms of the ongoing innovations

Institution

University of Sopron

Faculty

Alexandre Lamfalussy Faculty of Economics (formerly Faculty of Economics)

Institute/Establishment/Department

LKK - Institute of Ecological Economics

Specialization

LKK - Turizmus–vendéglátás felsőoktatási szakképzés (FOKSZ)

Supervisor(s)

Témavezető neve
grading, academic degree, institution
Email
Bazsóné Bertalan, dr. Laura
adjunktus

Local id

KFON-22/16

Item Type: Záródolgozat - Final Essay
Depositing User: Lili Gieber
Date Deposited: 14 Jun 2022 08:44
Last Modified: 14 Jun 2022 08:44
URI: http://diploma.uni-sopron.hu/id/eprint/9244

Actions (login required)

View Item View Item