Henczler, Fanni (2022) Az utazási irodák marketing tevékenységei. Egyéb, Lámfalussy Sándor Közgazdaságtudományi Kar (volt Közgazdaságtudományi Kar).
PDF
KFON-2217.pdf Hozzáférés joga: Csak nyilvántartásba vett egyetemi IP-kről nyitható meg Download (854kB) |
Absztrakt (kivonat)
Záródolgozatom témájaként az utazási irodák marketing tevékenységét választottam. Ahhoz, hogy ezen a szakterületen nagyobb tudásra tegyek szert, ezért kitérek a soproni ELEKTRON GM Kft.-ra, Sister Travel Utazási Irodára, ahol a szakmai gyakorlatomat töltöttem. Célom az utazási irodák marketing tevékenységeinek bemutatása és a különböző generációk utazási szokásainak mélyebb feltárása, valamint a dolgozatomban számos primer elégedettségi felmérést, online kérdőívezést végeztem az utazási irodákkal kapcsolatban. A szakirodalmi áttekintés során a marketing és utazási irodák fogalmainak értelmezésével kezdem, majd írok az utazási irodák kialakulásáról, az első utazási iroda csődjéről, a lehetséges konkurenciákról, a főbb tevékenységeikről, valamint az internet pozitív és negatív hatásairól és a különböző utazási szokásokról és az utazási ügynökségek igénybevételének előnyeiről. Az utazások megtervezésénél meg kell ismerni, fel kell mérni az ügyfelek igényeit, emiatt több turista tipológia is bemutatásra kerül, majd kitérek arra is, hogyan viszonyulnak az ügyfelek a reklámokhoz és azok hogyan hatnak rájuk, illetve hogyan befolyásolják az utazási döntéseiket. Ezt követően szó esik az utazási marketing történetről, utazási rendszerek fejlődéséről az internet megjelenésével: web 1, web 2, web 3. Továbbá összevetem az online és offline reklámozás, online és hagyományos utazási irodák előnyeiről és hátrányairól, valamint az utazási ügynökségek reklámjainak megjelenéséről az online tartalomgyártó felületeken, mint a YouTube. A dolgozatom későbbi részében elemzésre kerül a 2008-as pénzügyi világválság, a koronavírus a jelenleg zajló orosz-ukrán háború negatív hatásai a magyarországi turizmusra illetve a külföldre tervezett nyaralásokra. Majd bemutatom a gyakorlóhelyemet, a tevékenységi körével, marketing tevékenységeivel, az iroda partnereivel egyetemben, valamint a közösségi médiában marketingkommunikációját. A dolgozatomban három primer kutatást végeztem el, az első az utazási szokásokra fókuszált, a második az utazási irodák kérdőívezését vizsgálta és a harmadik kizárólag a Sister Travel ügyfélköréhez szólt, és a felmértem a vendég elégedettséget és a kapott adatokat kielemeztem. Az első kettő feleletválasztós, míg az utóbbinál felsorolt tényezőket egytől ötig terjedő skálán kellett értékelni.
Magyar cím
Az utazási irodák marketing tevékenységei
Angol cím
Marketing Activities of Travel Agencies
Intézmény
Soproni Egyetem
Kar
Lámfalussy Sándor Közgazdaságtudományi Kar (volt Közgazdaságtudományi Kar)
Tanszékcsoport/intézet
LKK - Ökológiai Gazdaságtan Intézet
Szak
LKK - Turizmus–vendéglátás felsőoktatási szakképzés (FOKSZ)
Témavezető(k)
Helyi kari azonosító
KFON-22/17
Mű típusa: | Záródolgozat |
---|---|
Felhasználói azonosító szám (ID): | Fanni Henczler |
Dátum: | 14 Jún 2022 08:44 |
Utolsó módosítás: | 13 Szep 2023 09:14 |
URI: | http://diploma.uni-sopron.hu/id/eprint/9243 |
Actions (login required)
Tétel nézet |