Központi akciós készletek bemutatása és elemzése

Móricz, Virág (2022) Központi akciós készletek bemutatása és elemzése. Egyéb, Lámfalussy Sándor Közgazdaságtudományi Kar (volt Közgazdaságtudományi Kar).

[thumbnail of Móricz Virág IC64Q2 Záródolgozat.pdf] PDF
Móricz Virág IC64Q2 Záródolgozat.pdf
Hozzáférés joga: Csak nyilvántartásba vett egyetemi IP-kről nyitható meg. Embargo lejáratának dátuma: 18 Május 2036

Download (2MB)

Absztrakt (kivonat)

A záródolgozatom témája az OBI áruháznak a központi akciós készleteinek a bemutatása és azoknak az elemzése. Ahhoz, hogy ehhez mélyebb betekintést nyerjek a soproni OBI áruházat választottam a gyakorlati helyemnek. A dolgozatom első részében, a bevezetés-ben megfogalmazásra került a kutatásom célja. Ami azt foglalja magába, hogy az áruház különböző akciójában szereplő termékek időben, az akció megkezdése előtt beérkeztek az áruházba. Ehhez legelőször is megnéztem, hogy mi az a kereskedelem, kik a főbb szereplői és milyen kapcsolata van a szállítmányozással. Ezek után vizsgáltam a szállítmányozás helyze-tét a pandémia előtt illetve a pandémia után. Utóbbinál vizsgáltam, hogy a gyakorlati időm alatt melyek voltak azok a tényezők, amelyek nehezítették a beszállítást. Így vizsgáltam a szállítmányozás helyzetét nemzetközi szinten, milyen akadályok miatt vannak késedelmek a tengeri szállításba, illetve a Szuezi – csatorna válság okozta fennakadásokat. Ezek után bemutattam magát a soproni OBI áruházat, beszállítói és a késedelmek miatti áruházi intézkedéseket. Továbbá megismertettem, hogy a Központ milyen marketing eszközöket, tevékenységeket használ. Ezek után szemléltettem, hogy az akcióknak és a marketingnek milyen a kapcsolata, és az áruház milyen marketing tevékenységeket használ a vásárlók megnyerése ként. A kutatásomban kiválasztottam a gyakorlati időm alatti három akciót, amelyet vizs-gáltam. Elsősorban a bennük szereplő termékek megoszlását láttattam, hogy ezek most szortiment termékek, komissziós termékek vagy pedig reklámcikkek. Ezek után a három akcióhoz tartozó akciós újságnak a felépítését szemléltettem. Ezek után vizsgáltam, hogy az akciókan szereplő időben be nem érkezett termékek közül melyik volt az az 5, amely a legnagyobb veszteséget okozta. Ezt követően pedig vizsgáltam az általam kiválasztott ak-cióknak a bevételének az alakulását 2019, 2020 és 2021-es években. Külön vizsgáltam a reklámsikereket és az áruház teljes bevételét. Ezek után pedig azt a következtetést vontam, le hogy az áruház bevételének komoly veszteséget okozott a járvány kitörése, és a különböző beszállítási késedelmek.

Magyar cím

Központi akciós készletek bemutatása és elemzése

Angol cím

Presentation and analysis of central promotional stocks

Intézmény

Soproni Egyetem

Kar

Lámfalussy Sándor Közgazdaságtudományi Kar (volt Közgazdaságtudományi Kar)

Tanszékcsoport/intézet

x - ARCHIV KTK - Üzleti Tudományok Intézet (megszűnt: 2021.06.30.)

Szak

LKK - Kereskedelem és marketing felsőoktatási szakképzés (FOKSZ)

Témavezető(k)

Témavezető neve
Beosztás, tudományos fokozat, intézmény
Email
Mészáros, Katalin
egyetemi docens

Helyi kari azonosító

NFON-21/25

Mű típusa: Záródolgozat
Felhasználói azonosító szám (ID): Virág Móricz
Dátum: 17 Jún 2022 09:00
Utolsó módosítás: 13 Szep 2023 09:15
URI: http://diploma.uni-sopron.hu/id/eprint/9223

Actions (login required)

Tétel nézet Tétel nézet