Móricz, Virág (2022) Központi akciós készletek bemutatása és elemzése. Egyéb, Lámfalussy Sándor Közgazdaságtudományi Kar (volt Közgazdaságtudományi Kar).
PDF
Móricz Virág IC64Q2 Záródolgozat.pdf Hozzáférés joga: Csak nyilvántartásba vett egyetemi IP-kről nyitható meg. Embargo lejáratának dátuma: 18 Május 2036 Download (2MB) |
Absztrakt (kivonat)
A záródolgozatom témája az OBI áruháznak a központi akciós készleteinek a bemutatása és azoknak az elemzése. Ahhoz, hogy ehhez mélyebb betekintést nyerjek a soproni OBI áruházat választottam a gyakorlati helyemnek. A dolgozatom első részében, a bevezetés-ben megfogalmazásra került a kutatásom célja. Ami azt foglalja magába, hogy az áruház különböző akciójában szereplő termékek időben, az akció megkezdése előtt beérkeztek az áruházba. Ehhez legelőször is megnéztem, hogy mi az a kereskedelem, kik a főbb szereplői és milyen kapcsolata van a szállítmányozással. Ezek után vizsgáltam a szállítmányozás helyze-tét a pandémia előtt illetve a pandémia után. Utóbbinál vizsgáltam, hogy a gyakorlati időm alatt melyek voltak azok a tényezők, amelyek nehezítették a beszállítást. Így vizsgáltam a szállítmányozás helyzetét nemzetközi szinten, milyen akadályok miatt vannak késedelmek a tengeri szállításba, illetve a Szuezi – csatorna válság okozta fennakadásokat. Ezek után bemutattam magát a soproni OBI áruházat, beszállítói és a késedelmek miatti áruházi intézkedéseket. Továbbá megismertettem, hogy a Központ milyen marketing eszközöket, tevékenységeket használ. Ezek után szemléltettem, hogy az akcióknak és a marketingnek milyen a kapcsolata, és az áruház milyen marketing tevékenységeket használ a vásárlók megnyerése ként. A kutatásomban kiválasztottam a gyakorlati időm alatti három akciót, amelyet vizs-gáltam. Elsősorban a bennük szereplő termékek megoszlását láttattam, hogy ezek most szortiment termékek, komissziós termékek vagy pedig reklámcikkek. Ezek után a három akcióhoz tartozó akciós újságnak a felépítését szemléltettem. Ezek után vizsgáltam, hogy az akciókan szereplő időben be nem érkezett termékek közül melyik volt az az 5, amely a legnagyobb veszteséget okozta. Ezt követően pedig vizsgáltam az általam kiválasztott ak-cióknak a bevételének az alakulását 2019, 2020 és 2021-es években. Külön vizsgáltam a reklámsikereket és az áruház teljes bevételét. Ezek után pedig azt a következtetést vontam, le hogy az áruház bevételének komoly veszteséget okozott a járvány kitörése, és a különböző beszállítási késedelmek.
Magyar cím
Központi akciós készletek bemutatása és elemzése
Angol cím
Presentation and analysis of central promotional stocks
Intézmény
Soproni Egyetem
Kar
Lámfalussy Sándor Közgazdaságtudományi Kar (volt Közgazdaságtudományi Kar)
Tanszékcsoport/intézet
x - ARCHIV KTK - Üzleti Tudományok Intézet (megszűnt: 2021.06.30.)
Szak
LKK - Kereskedelem és marketing felsőoktatási szakképzés (FOKSZ)
Témavezető(k)
Helyi kari azonosító
NFON-21/25
Mű típusa: | Záródolgozat |
---|---|
Felhasználói azonosító szám (ID): | Virág Móricz |
Dátum: | 17 Jún 2022 09:00 |
Utolsó módosítás: | 13 Szep 2023 09:15 |
URI: | http://diploma.uni-sopron.hu/id/eprint/9223 |
Actions (login required)
Tétel nézet |