Töröcsik, Mónika (2022) Receptek a generációs különbségeket is figyelembe vevő kommunikációhoz az egészségügyben. Egyéb, Lámfalussy Sándor Közgazdaságtudományi Kar (volt Közgazdaságtudományi Kar).
PDF
KSZ-22_06.pdf Hozzáférés joga: Csak nyilvántartásba vett egyetemi IP-kről nyitható meg Download (3MB) |
Absztrakt (kivonat)
Háttér: A XXI. században hat generáció éli mindennapjait és több területen komoly kommunikációs nehézségekkel küzdenek. A beteg ember jogos elvárása, hogy amikor az egészségügyi intézményt és a benne dolgozó szakembert felkeresi, aktuális panaszait meghallgatva, a kivizsgálását a szükséges technikai vívmányok alkalmazásával a legmagasabb szinten végezzék el, majd az eredmények közlésekor a felmerülő kérdéseire készséges, érthető választ kapjon. A terápiával kapcsolatosan a véleményét kinyilváníthassa, a döntésnél a legoptimálisabb változat kiválasztásában közreműködjön és mindvégig érezze az irányában megnyilvánuló törődést. Ezek az apró kis mozaikdarabok, mind szükségesek a beteg gyógyulásba vetett hitének fenntartásához Cél: A veterán, a baby-boomer és X-generáció elégedettségi szintjének felmérése a betegtájékoztatással kapcsolatban. Feltérképezni a különböző korosztályok egymástól eltérő kommunikációja miatt kialakuló krízishelyzetek megoldási lehetőségeit, a kliensek igényeit az egészségügyi ellátásban résztvevők kommunikációjának minőségével kapcsolatban, va-lamint, hogy a betegtájékoztatás alkalmazott módja megfelel -e a betegek elvárásainak. Anyag és módszer: Keresztmetszeti, leíró vizsgálat történt 263 fő résztvevővel. Az adatgyűjtés 2022.01.01 – 2022.01.31. között online történt, önkéntes és anonim kitöltésű, saját szerkesztésű, okostelefonra, táblagépre és asztali gépre optimalizált, 39 kérdést tartalmazó kérdőív sablonnal, amely több szocial media platform (Facebook, Instagram) számos cso-portjában illetve Messenger és Viber üzenetküldő alkalmazás segítségével került megosz-tásra. A végleges adatokat Microsoft Windows 10 Enterprise 21H1 verziószámmal rendel-kező 64 bites operációs rendszer, MS Office 2016 szoftverének, Excel 2016 táblázatkezelő programjával került feldolgozásra. Eredmények: Az adatfeldolgozási szakaszban 263 darab értékelhető kérdőívet dolgoztunk fel, ebből 28 fő alkotta a veterán (79 év feletti), 81 fő képviselte a baby-boomer (61-78 éves), valamint 154 fő az X-generációt (40-60 év). A generációk életkora és a várakozási időre adott reakció között összefüggés mutatkozott. A kommunikációval, ellátással kapcso-latos betegelégedettség a vizsgált generációk kapcsán részben igazolódott. Az egészségügyi személyzet által betegekre fordított idő és a generációk megelégedettsége között is összefüggést találtunk. Következtetés: A minőségi betegellátás biztosításához elengedhetetlen, hogy az egészség-ügyben tevékenykedő orvosok és szakdolgozók figyelembe vegyék a különböző nemzedé-kekbe tartozó betegeik különböző kommunikációs igényeit. A kutatásom eredményei, úgy vélem hasznos kiindulópont lehet a következő években, amelyet érdemes lehet,- a kérdéseket felülvizsgálva, kiegészítve-, egy nagyobb elemszámú, esetleg reprezentatív mintán megismételni, az eredmények reálisabb képet adhatnának a különböző generációkba tartozó páciensek egészségügyi ellátással kapcsolatos attitűdjéről.
Magyar cím
Receptek a generációs különbségeket is figyelembe vevő kommunikációhoz az egészségügyben
Angol cím
Ideas on how to comminicate in Healthcare considering Generation gaps
Intézmény
Soproni Egyetem
Kar
Lámfalussy Sándor Közgazdaságtudományi Kar (volt Közgazdaságtudományi Kar)
Tanszékcsoport/intézet
LKK - Közgazdasági és Nemzetközi Kapcsolatok Intézet
Szak
LKK - Egészségügyi szóvivő és kommunikációs szakirányú továbbképzés (PG)
Témavezető(k)
Helyi kari azonosító
KSZ-22/06
Mű típusa: | Diplomadolgozat (Egyéb) |
---|---|
Felhasználói azonosító szám (ID): | Mónika Töröcsik |
Dátum: | 26 Szep 2022 10:56 |
Utolsó módosítás: | 18 Szep 2023 12:13 |
URI: | http://diploma.uni-sopron.hu/id/eprint/9201 |
Actions (login required)
Tétel nézet |